Gå til innhold

Forvirret...


Victorials

Anbefalte innlegg

dette med uker å greier... trodde jeg hadde det klart jeg.. at når man er 7 uker så er man fra 7 uker til 7+6... men ser plutselig ikke ut som dette stemmer...

På babyverden er det denne ordningen, men her er det visst en uke ekstra hele tiden....

På "min side" står det konstant en uke i forveien... Så i såfall må jeg jo nå være 8 uker... :S

Å dersom dette stemmer, er det denne 12 ukers grensen som er den riktige, eller den som egentlig er etter mensen....

Og har man termin etter 41+2 da??? rart dette.. :P hehe

Noen som gidder forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På babyverden regner de 8+3, s åda skriver de det. Men du har 8 fullgåtte uker bak deg, og er dermed inne i uke 9. Derfor står det uke 9 her :-) Og det vil det stå helt til du er 9+0, for da begynner du å gå inn i uke 10 og 9 fullgåtte. så du ligger ikke en "uke" foran, bare forskjellige måter å skrive det på. :-) Om du tar utvidet terminberegning her på BIm, vil du få opp uke ni, men da vil det stå samme som på BV også! :-)

 

elendig forklart men håper du fikk med deg noe.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Er litt småforvirret selv... Men tror jeg har forstått det med ukene her inne på BiM. At når man er i den 8. uken, så er det uken FRAM TIL man er 8 uker på vei. Altså 7+1 til 8+0. Når man er 8+1 så har man gått over i den 9. uken.

 

Altså, f.eks, i svangerskapsuke 8, som det telles her på "din side", er uken fra 7 til du har gått fulle 8 uker. Uke 1 regnes jo fra første dag av siste mens, og da er det jo fra 0+1 til 1+0....

 

Ble du noe klokere? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha..:P Ja tror det...

Men når er da denne magiske "12 ukers grensen"??

Ved 12 fullgåtte her inne på BIM, og ved inngangen til 13?

Og termin, blir det ved inngangen til 41 uke eller noe sånn? :P

Litt forvirret angående dette enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er I uke fra 11+0 til 11+6. Men skriver ikke uke 12 før 12+0 til 12+6. du føder evnt på overtid ved 41+6, altså uke 42 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...