Gå til innhold

Uff, uff og atter uff............

Anbefalte innlegg

Snakka nettopp med ei venninne av meg som har gjennomgått icsi. Hun fikk egg tilbakesatt for snart to uker siden.

På klinikken oppdaget de at de hadde satt tilbake feil egg for hennes del. Et egg som skulle kastes ble tilbakeført. Samtidig var det en annen kvinne som fikk satt inn et av min venninnes egg.

Denne andre kvinnen har imidlertid fått beskjed om å ta en angrepille, mens det egget min venninne fikk tilbakesatt sannsynligvis ikke ville feste seg, da kvaliteten på dette var såpass dårlig, at det i utg pkt skulle kastes.

Er dette mulig????????????

Skal selv gjennom nytt forsøk i august, og har faktisk aldri tenkt på at slikt kan skje. Jeg må si denne historien er litt for utrolig til at den er troverdig. Men det var nå engang det min venninne fortalte meg tidligere idag. Regner jo med at klinikkene har prosedyrer og gode rutiner for slikt, og at rett kvinne får rett egg. Men dog; menneskelige feil kan jo skje.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5449019-uff-uff-og-atter-uff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt forferdelig - sånt skal ikke skje!!!

Det var godt de opdaget det før hun andre testet positivt...

På et av mine forsøk ble laboranten i tvil om hvilken sædprøve som hørte til hvem. Hun sa det var en lang tjekkliste de skulle igjennom før de blandet sammen, og på et av punktene var hun kommet i tvil... Her måtte min kjære levere ny prøve og det var ingen panikk.

oiii... dette er det værste jeg har hørt, er det mulig da???? man får mange rare tanker når enn hører om slikt, og tanken har faktisk streifet meg før... lurer også fryktlig på hvilket sykehus dette er?? trudde ikke sont skulle gå ann jeg.. her jeg sitter å titter bort på snuppa, som ihvertfall ligner pappan sin =)

Annonse

Hei igjen.

Det var her i landet. Men jeg har ikke lyst å henge ut denne klinikken på grunn av dette, da det sannsynligvis er noe som aldri skjer igjen. De innskjerper nok rutinene.

Venninnen min har det etter forholdene bra. Hun er ikke så oppslukt av denne prosessen som det jeg er. Hun ser nå frem til ferien.

Mine tanker går mer til henne som fikk satt inn et gullegg, og måtte ta angrepillen. Det er jo helt meningsløst. I tillegg tenker jeg på bioingeniøren som var på jobb den dagen. Stakkars menneske. Det er da vi kan snakke om å ha en dårlig dag på jobben.......... I min jobb, som dreier seg om regnskap og tall dagene lange, det blir liksom litt mer trivielle problemstillinger som dukker opp. Ingen som har så alvorlige konsekvenser som om en jobber med folk, slik som her.

Vi har diskutert dette i heimen, sambo er mer av den skeptiske typen. Tenk om dette er noe som skjer ofte. Jeg velger å tro at dette var et engangstilfelle. På denne klinikken er nok rutinene innskjerpet skikkelig. Regner med at dette aldri skjer igjen. Kanskje er jeg naiv, men jeg stoler på at de gjør jobben sin, og at de gjør den skikkelig. MEN, menneskelige feil skjer jo i alle sammenhenger.

Vi lærer jo alle av våre feil, og i denne sammenhengen har de nok innskjerpet rutinene og intern kontrollen ytterligere. Tror ikke vi har grunn til bekymring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...