Thea Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har så lyst til å kjøpe oss et bæresjal. Men de er ganske dyre og har ikke lyst til å legge så mye penger i det hvis ikke det blir brukt. Har du erfaring med sjal? Hvor lenge kunne du bruke det? Klarte barnet å slappe av i det? Var det praktisk/behagelig? Verd pengene? Thea
* Zoë * Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har kjøpt et elsatisk bæresjal fra attachedtobaby.com. Merket er Moby Wrap, og det anbefales til nybegynnere. Jeg har ikke båret i sjal før selv, men i mange andre alternative bæredingser. På www.tettinntil.com kan du få råd og veiledning. Sjalet jeg bestilte kom kjapt i posten. Jeg måtte betale 25% mva + 85 kr i fortollingsgebyr. Det er ikke toll i tillegg på babyutstyr. Sjalet kostet $35. Jeg kjøpte med to par baby legs også og betalte til sammen ca kr 670. ca kr 500 (sjal og 2 par baby legs, inkl porto fra USA) .....kr 92 (MVA) .....kr 85 (gebyr)
jente+jente Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Dytter, da jeg ogsaa lurer paa hvor praktisk det er og hvor bra det er for babyen. Spesielt i vinter Norge hvor vi selv er saa innpakket i klaer. Kan babyen ligge mange timer i baeresjal? Noen physioterapeuter sier Babybjoern er helt ok aa bruke for babyen, mens andre sier det ikke er bra......
knærten71 Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Hei jeg kan ikke helt svare på hvor bra det er men jeg har kjøpt bæreslynge på nett. Dette fordi den virket enklere å bruke enn det som kalles sjal og skal knytes. Om babyen blir å like det gjenstår jo men det er vel individuelt. Jeg liker ideologien bak, tilknytning, avlastning og sist men ikke minst belastningen på kroppen til babyen. Der liker jeg ikke babybjørn fordi jeg synes babyen "henger" sånn, mot det å ligge, sitte på baken osv. Jeg skal i allefall prøve.
Lisa_85 Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes sjalene ser litt tungvindte ut siden du må drive på å knyte dem. Jeg foretrekker defor ringslyngen. Jeg har sydd flere, to til meg selv, en til en venninde og til min søster. De er begge to veldig fornøyde, de synes de er lette og bruke og barna ser ut til å trives i dem. I tillegg tar de mye mindre plass enn en babybjørn eller lignende slik at de bare kan ha dem med seg i stellevesken. Jeg skal selge den ene min så du kan få kjøpe den for 300 kr dersom du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå