Gå til innhold

Legetimen var helt bortkastet


Gjest

Anbefalte innlegg

Sekeretæren sa på telefonen at hun mente jeg skulle kunne høre hjertet hos legen idag, det var derfor jeg fikk timen. Jeg spurte om det ikke var for tidlig (er 9+6) men hun mente det skulle gå. Da jeg kom inn til legen gadd han ikke prøve en gang, og sa at det tidligste han hadde hørt var uke 12, og som oftest ikke før uke 14. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke har noen symptomer og er bekymret osv, så det endte med at sa jeg kunne ta en graviditetstest igjen da. Gjorde det der, og sekeretæren sa den slo klart og tydelig ut raskt. Så da satser jeg på at det er et godt tegn.

Likevel glad jeg har bestilt en privat UL neste uke, for jeg føler ikke at de tar så veldig på alvor at jeg uroer meg. Legen smilte liksom bare av meg, og jeg fikk følelsen av at han ikke egentlig skjønte hvorfor jeg var der. Det var ikke mye informasjon og få heller, alt jeg vet om graviditeten, hcghormonet osv har jeg lest her på nettet. Legen må hele tiden frem med de små "hjulene" sine, for å kunne si når man kan kjenne liv, når det er størst sjanse for sa osv, det virker ikke som han vet mye om dette tema i det hele tatt. Håper gynekologen med UL er litt mer engasjert og tar meg på alvor, føler at jeg trenger det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det er så trasig med slike leger. Fastlegen min var slik under hele svangerskapet mitt da vi fikk vår første. Turte knapt å se på meg, øyenkontakt var en sjeldenhet. Å han sa aldri noe informativt, måtte også passe på han at han rekvirerte blodprøver hver gang. Ganske frustrerende i grunnen... Skal ha samme lege denne gangen siden det ross alter fastlegen min å han kjenner meg. Han er også legen til resten av familien min... Men denne gangen skal jeg ikke godta hva som helst av han... Hehe... Har litt mer erfaring å kommer til å være ganske så bestemt, og jeg vil si ifr når noe ikke passer meg...

 

<<<<ønsker deg lykke til>>>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...