jordbærsjokolade Skrevet 23. juni 2006 #1 Del Skrevet 23. juni 2006 Noen som vet mer om dette? var på "utredning" i går og det var det jeg fikk av legen! Progesteron kremen kjøpte jeg på apoteket fordi det ikke var noe hun kunne skrive ut til meg? Men her ser jeg jo at andre har fått skrevet ut både stikkpiller og gele? Skjønner ikke helt jeg... Albyl e er jo blodfortynnende, har dette noe for seg når jeg har hatt 2 ma? Trodde det var mer for de som ikke ble gravide? Ble nesten litt mer forvirret av legebesøket jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5448518-albyl-e-progesteron-krem-noen-som-har-peiling/
Gjest Skrevet 24. juni 2006 #2 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei elinelinea! Har du vært hos lege eller gynekolog? Hva mener du med "utredning"? Når det gjelder albyl-E, tror jeg det gis rutinemessig til de som har fått utredning for habituell abort på Rikshospitalet, selv om man ikke har funnet noen koagulasjonsfeil hos kvinnen. Albyl-E er blodfortynnende, som du sier, og kan forhindre at det dannes små blodpropper i morkaken som etterhvert hindrer næringtilførselen til embyo/foster. Jeg har hatt 1 SA og 2 MA og har nå fått Albyl-E, primært for å nære livmorslimhinnen som er litt tynn. Hva heter progesteronkremen du har fått? Hvor skal den smøres og når i syklusen skal du bruke den? Selv har jeg kjøpt Progesta-Care på helsekostbutikk, og smører meg 2 ganger om dagen etter at jeg vet eggløsningen har funnet sted. Dersom/når jeg blir gravid igjen har jeg fått resept på Crinone vaginal gel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5448518-albyl-e-progesteron-krem-noen-som-har-peiling/#findComment-5455271
Sunny:) Skrevet 25. juni 2006 #3 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei elinelinea! Trist å høre hva du har vært gjennom. Jeg mistet selv i MA uke 16 og SA uke 12 i april og juli 05. Nå sitter jeg her med min 4 uker gamle datter i armene og er bare verdens lykkeligste. I fjor på denne tid fortonet drømmen om barn seg som en fjern drøm som aldri ville gå i oppfyllelse. Vi ordnet privat utredning etter de ufrivillige abortene i fjor. Ingen "feil/mangler" ble avdekket, men jeg fikk utskrevet resept på crinone vaginal gel som jeg skulle starte med umiddelbart etter positiv graviditetstest. Progesteron mangle ble ikke påvist, men tilskudd kunne ikke gjøre noen skade, så det var verdt et forsøk. Jeg har skjønt det som at Albyl-E er blodfortynnende som tas av kvinner som har koagulasjons defekt. Det vil si kvinner som er utsatt for at blodgjennomstrømmingen til fosteret stopper opp. Jeg er ingen ekspert på området, så ta dette med en klype salt. Synes ikke det høres ut som du har fått noe god oppfølging og hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å ta saken opp med legen min eventuellt bytte lege hvis du ikke blir tatt på alvor. Det er vondt å miste gang på gang og man har rett på å bli tatt på alvor. Ønsker deg lykke lykke til i fremtiden. Varm, trøstende klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5448518-albyl-e-progesteron-krem-noen-som-har-peiling/#findComment-5465712
jordbærsjokolade Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei og tusen takk for svar! Jeg var på gyn avdeling på Volvat. Når jeg bestillte time sa jeg at jeg ville ha en utredning pga de to ma ene mine og hun som tok telefone sa at det skulle jeg få. Og når jeg spurte hva det innebar sa hun at jeg skulle ta blodprver osv..Men det ble ikke tatt av meg. Dumme meg sa ingenting når jeg var der for jeg er alltid litt "utenfor" når jeg er hos legen og husker ikke ting før etterpå..Men nå er jeg litt irritert for de eneste prøvene hun tok var for kjønnsykdommer og det vil jeg jo absolutt ikke tro at jeg har! men fikk jo albyl e da, og det skal jeg starte med når jeg får positiv test, Crione fikk jeg ikke resept på, men det burde jeg vel? jeg har kjøpt progesta care på helsekost og smører meg 2 ganger om dagen med den, uten å tenke på EL. Annen hver gang på den tynne huden på underarmene og bak på lårene! Altså to armer om morgenen og to lår på kvelden.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5448518-albyl-e-progesteron-krem-noen-som-har-peiling/#findComment-5471395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå