Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 får litt småpanikk når jeg tenker på dåpen til sønnen min som kommer snart. Det blir forventet fra "øvre hold" i familien at jeg skal ha på bunad i kirka, og jeg får klaustrofobi med tanke på å måtte låse puppen inne bak lag med tøy og skumle søljer. Uff! Nurket mitt har ikke faste ammetider, her pupper vi som regel hver 2-3 time, men vips kan det gå en time mellom måltidene. Har ikke vært i kirkedåper før jeg, men tar ikke sermonien minst en time? og med transport, bilder, påkledning etc tar det jo vel da minst 3 timer før jeg kan amme igjen fra jeg ammer før kirka.. uff. Hva gjør dere, har dere bunad på eller ikke? får ingen forståelse for dette fra øverste hold, noe som vel egentlig er forståelig siden de hadde tvangsrutiner på amming hver 4 time i gamle dager... tusen takk for hjelpen. signerer med anonym jeg siden dette sikkert er på grensen til hysteri..
Mamma´n til A og F Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Pump og ta på flaske:D Hvis ungen ikke tar flaske, får du låne "bakrommet" i kirka og lirke ut puppen! Lykke til!
padda+rompetroll Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Tar han flaske? Ha i så fall med litt morsmelk på den og gi i kirken om han skulle bli sulten. Jeg hadde på bunad i kirken og en liten stund etterpå. Tok den av ved neste "mating". Måtte gi litt flaske i kirken, hun sov seg stort sett gjennom det hele.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Ta på deg ett fint skjørt og en topp, og drit ihva andre mener!! Det hadde jeg. Dåpsgudstjenesten er nok stressende i seg selv uten at du skal bekymre deg for ammingen.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 tusen takk for svar. Har aldri prøvd flaske, får se om det ikke blir løsningen, det var lurt. Men er veldig fristet til å gjøre som sistnevnte sier her, synes det blir litt drøyt at jeg ikke skal få ta hensyn til barnet mitt istedenfor å se mest mulig presentabel ut.. Er ihvertfall ikke lurt å amme med bunad på for min del, her står spruten i alle vinkler under måltidene, så bunaden hadde vel kommet til å lukte sur melk til jeg går i graven. hehe:) noen som vet hvor lang tid kirkesermonien tar? ang flaske, er ikke sjangs for at mini ikke vil ta puppen senere da? sliter allerede litt med puppenekt og er redd det skal bli verre...
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Jeg skippa bunad... Skjørt og topp:)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 23. juni 2006 #7 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde bunad på i begge barnas dåp, ammet på bakrommet i kirka før gudstjenesten, og fikk hjelp til å ordne bunaden før vi gikk inn i kirka. Tror de bruker å ta dåp ganske tidlig i gudstjenesten, det gjorde de iallefall hos oss, og vi fikk beskjed om at hvis hun slo seg vrang kunne vi bare gå etter dåpen liksom, men hun oppførte seg eksemplarisk. Du kan jo bare ha med en håndduk el noe annet å dekke til bunaden med når du ammer, legge under puppen liksom.. lykke til i allefall. Du skal se det blir en fin dag uansett om du velger å ha bunad på eller ikke.
pandabjørn Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 vi skal ha dåp til søndag og hadde besøk av presten i går som fortalte hva som skulle skje... vi er så heldig at dåpen er helt i begynnelsen ) gudstjenesten tar nok 1 times tid ville jeg tro synes du skal bestemme selv hva du skal ha på deg og ikke de andre..er du som skal amme og ikke de da! jeg har også bunad men den passer ikke pga jeg har fått litt for store pupper !!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 hm.... for store pupper ja,det har jeg ikke tenkt på! kanskje jeg kan bruke det som unnskyldning!! Tusen takk for svar alle sammen, jeg får se hva jeg finner på.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. juni 2006 #10 Skrevet 23. juni 2006 Syns ikke du er hysterisk- skjønner caset;-) Jeg har også bunad, men tror ikke jeg vil ha på meg den i dåpen. Har lurt litt på en pen, litt løsere kjole jeg har, men det mest praktiske er velskjørt og topp, så vi får se! Men jeg synes ikke du skal bry deg om hva de andre sier. Gjør det du føler for selv. Du skal jo kunne kose deg i dåpen, og føle deg vel!
Gjest Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 vi har nettopp døpt ungen. var to unger som ble døpt, så kom gudstjenesten og det varte under 1t.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 23. juni 2006 #12 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde ikke på bunad i dåpen til lillegutt. Orket ikke alt styret..for han er veldig glad i pupp. Jeg ga han pupp i kirka (midt i sermonien) sånn at han roet seg (begynte å bli sutrete). Vi fikk beskjed fra presten at det var heelt greit å amme i kirka, når og hvor vi ville. Men hadde på ammetopp, sånn at det så veldig diskre ut. Ingen av gjestene mine som så at jeg amma han da:)
Corydoras Skrevet 23. juni 2006 #13 Skrevet 23. juni 2006 Vi hadde dåp nettopp, og jeg hadde på bunad. Vi var de aller siste inn i kirka, de hadde rukket og begynt når vi kom. Mari skulle da ha på seg dåpskjolen da vi kom til kirka, og etter det var gjort kom hun på at hun ville ha litt pupp!! Så da var det bare for mamma (med hjelp av pappa) å brette opp bunaden (ikke lett!)! Så der sto (!) mamma i gangen i kirka og ga Mari pupp, men jenta ble da fornøyd hun! hehe. Vi hadde med flaske også, men var så dum at jeg gav den til broren min før vi dro, så den var inne i kirka!! Alt kan jo såklart skje, men alle har forståelse for at kanskje må mamma ut av kirka en liten tur for å amme. Ta med deg pappa'n for å hjelpe, det går helt fint:-) Lykke til!
Gemini77 Skrevet 23. juni 2006 #14 Skrevet 23. juni 2006 Sønnen min ble døpt på søndag, og jeg hadde på meg bunad. Men i "vår" kirke så er ikke foreldrene og dåpsbarnet med på selve gudstjenesten, men sitter da i dåps-sakrestiet og venter. Vi ammet da lillegutt der, og tok på han dåpskjolen. Ca 30 min inn i gudstjenesten, så hentet de oss, og vi gikk opp midtgangen opp til alteret da selve såpen skulle starte. Derfra til vi var ute gikk det 30-45 min.. Prøv flaske, så kanskje slapper du mere av... Eller ta på deg noe annet. HVis bunad gjør at du blir nervøs og stresset så er det jo ikke verdt det... Lykket til med dåpen!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #15 Skrevet 23. juni 2006 Det er jo så flott med bunad! Tenk så heldig du er som har muligheten til å ha den på - flotte bilder i ettertid blir det også. Jeg har bunad og det var en selvfølge for meg å bruke den i dåpen også - det til tross for at det ble litt ekstra jobb og spenning for min del med tanke på amming... Uansett er det greit med ekstra antrekk for dagen hvis du ønsker å ta den av senere i selskapet. Somregel går alt mye bedre enn du tror og jeg er helt sikker på at du vil klare deg fint med bunad i dåpen til lillegutten din også ;-) Tror ikke at sult blir det største problemet denne dagen, men søvn og varme... bruk heller mer energi på å tenke gjennom hvordan du skal tilrettelegge for velbehag på disse områdene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå