Gå til innhold

Når ble dere kvitt kvalmen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er vel litt individuelt. Jeg sluttet å kaste opp etter ca 16 uker, men var fortsatt litt kvalm etter det, men det var nesten som kosekvalme å regne etter hvordan det hadde vært. Andre jeg kjenner kastet opp hver eneste dag gjennom svangerskapet - siste gang rundt hjørnet til fødestua. All mulig sympati sendes fra meg og jeg håper du blir bedre snart. Det tærer forferdelig på kreftene.

Med førstemann var jeg kvalmefri ca uke 13-14. Denne gangen ble jeg bedre allerede i uke 11 - og jeg mistenke blant annet derfor at terminen er littegrann feil.

Må presisere at det er den døgnkontinuerlige kvalmen som er vekke - jeg blir fremdeles kvalm og må brekke meg innimellom i times-økter, eller ved visse lukter/smaker/lyder.

I 22. uke og fortsatt kvalm... Er heldigvis mye, mye bedre enn jeg var på det verste, men orker fortsatt ikke å jobbe mer enn 50%. For de aller fleste er heldigvis kvalmen borte etter 16-20 uker, men så er det noen uheldige som ikke blir kvitt den i det hele tatt.

Annonse

Var konstant super kvalm og svimmel og kasta opp døgnet rundt ut uke 16, etter det har det gått gradvis over. Nå (21+1) blir jeg bare kvlam og uvel om jeg ikke spiser rett og ofte nok og drikker nok vann. Veldig individuelt dette med kvalme. Noen går hele svangerskapet, andre merker det ikke en gang og noen havner sånn midt i mellom. Lykke til, føler med alle som sliter med dette, man kan til slutt angre på hele greia om det blir for ille(jeg hadde mine perioder hvor jeg bodde i do-skåla, å da var ikke livet særlig lyst nei...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...