Gå til innhold

Snufs, her kommer jeg......:/

Anbefalte innlegg

Hadde ikke trodd at jeg skulle komme over i "sliternes" rekker, men jeg ser at det ikke akkurat er tomt her så da er jeg ihvertfall ikke alene. Blir sååå trist og lei inni meg når jeg ser at det er så mange som sliter over 1år, 2år, 3år+++++++...det er så urettferdig.. Er selv i "bare" 12pp, men føler selv at det er mer enn nok. Har såå inderlig lyst på å bli en familie med mannen min...Uff, blir litt sytete dette... Ikke meningen det, men jeg har noen spm til dere jenter/damer som har litt mer peiling enn meg.

Saken er slik:

Jeg og sambo har prøvd i over 1 år nå og ikke blitt gravide, hatt regelmessig sex under eggløsningen( har dog ikke tempet, men tatt el-tester), han har fått til et barn tidligere, men jeg har aldri vært gravid engang...... Bør jeg tempe for å være sikker på at jeg har el? Hærregud, føler meg som en idiot, men blir helt desperat altsa...

Er dritredd for at jeg kan være steril så har ikke oppsøkt legen enda.(ikke at det skal være noen grunn for det, men,men)

Takker for alle svar og mottar gjerne deres syn på hva som vi kan gjøre selv eller hva som kan være galt!.....:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5448467-snufs-her-kommer-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du, og velkommen skal du være.

jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. det er innmari sårt å innse at man har problemer med å få det til. den gode nyheten er at det vil ordne seg! på en eller annen måte.... ta en tur til legen du. utredning tar tid, og det kan være greit å kanskje få noen svar på hvorfor det ikke skjer. kanskje er det bare små justeringer som skal til. skjønner frykten din, men det er ytterst ytters få som er helt sterile. det finnes selvfølgelig også mange råd får hva man selv kan gjøre, men de er jeg ikke god på, men jeg vet at det er mange her inne som har mange gode råd.

lykke til!!

stor klem fra meg

Velkommen Vilblitre.. Det er ikke så ille å være her. Men skjønner det er surt å måtte kalle seg en sliter..

Oppsøk gynekolog du.. Kanskje du kan få hjelp. eller i det minste svar på hvorfor det tar tid? Husk at det ikke er unormalt å prøve i et år.. Så kanskje neste pp .. :o)

Klemmer fra

Hei på deg og velkommen til oss.

Nå er det forsåvidt ikke så koselig å ønske folk velkommen hit men for oss som er her er det flott at det kommer til flere som kan komme med tanker følelser og opplevelser. Vet at det er mange som temper men har forstått det som at du skal komme ganske langt med el tester.

Jeg forstår at du er redd for at det skal være noe alvorlig galt med deg. Men det vet man ikke før man har blitt undersøk. Og hvis det skulle være noe galt er det jo dumt å gå slik å slite når man kanskje kunne fått litt hjelp og fått det til. En annen ting er at det er ikke sikkert at det ikke er noe galt med din samboer selvom han har barn fra før. Ting kan også forandre seg hos mannen. Jeg vil anbefale deg/dere å hoppe i det med begge beina. Få en henvisning fra fastlegen eller bestill deg en time hos en privat gyn. Som de andre har sagt før meg tar disse tingene tid og det kan være greit å komme i gang. Nå kan det også tenkes at det ikke er noe feil på noen av dere men at det rett og slett ikke har klaffet enda.

Uansett må du ha masse lykke til framover og husk at ingen spørsmål er for dumme her inne. Mye av det jeg kan har jeg bl.a lært her inne.

Klem

Hei Vilblitre! Håper dere lykkes snart. Og her kan su bare spørre om alt du lurer på så ska lvi hjelpe så godt vi kan vi som er kommet i gang med utredning :) Lurt å tempe! Så vet man iallfall mer, og blir kjent med kroppen sin. På www.fertilityfriend.com er det ganske gøy å legge inn tempene sine, for den hjelper deg tolke! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...