Gå til innhold

Tips mot hormonutslett og litt om økedager

Anbefalte innlegg

For å ta det siste først: jeg skrev et innlegg for noen dager siden (på 0-1) og spurte om noen hadde råd mot hormonutslett i form av masse små kviser med puss i. Fikk mange gode tips, men samme dag snakket jeg med mora til ei i bhg til eldstegutten som er jordmor, og hun anbefalte morsmelk. Ok, jeg begynte å smøre morsmelk på samme dag, og 2 dager etter var hun nesten fri for utslett!! Anbefales virkelig! Smurte litt nesten hver gang jeg ammet. Virket som det tørket inn kvisene på en måte.

Og så til økedager: Har man økedager til et visst punkt, f.eks. inntil barnet er så så gammelt? Eller har man det absolutt hele tiden mens man ammer - selv om man ammer til barnet er 1 år? Her synes jeg puppen henger ute 24/7 i øyeblikket. Får jo ikke gjort annet! (hun er 5 uker).

Fortsetter under...

morsmelk funker på mye- her har vi brukt det med hell på både varmeutslett, atopisk eksem og tendens til verk i øyet. Men skikkelig øyekatarr hjalp det dessverre ikke på da - så da måtte vi ha øyesalve på resept, men det er verdt å prøve morsmelk først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...