Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Kanskje et teit spørsmål, men hvordan får jeg barnet døpt? Må jeg selv si ifra til kirken, eller har kirken en slags "innbydelse" de sender ut?! Seks år siden forrige dåp, så jeg husker faktisk ikke... *flau*
Gjest Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Ring menighetskontoret til den kirka du vil døpe barnet i. Der får du avtalt tid og sånt. Det gjorde i hvert fall jeg.
Bærende mamma Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Jeg fikk brev fra kirkekontoret med litt info om dåp. Ringte til kontoret og "bestilte" dåp i kirken etter jeg hadde fått brevet.
Salsa Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Menighetskontoret får melding om at du har født og sender ut gratulasjon med info om dåp. Så må du/dere selv ta kontakt for å avtale tidspunkt for dåp. Etter at tidspunktet er bestemt, blir man gjerne innkalt til dåpssamtale med den presten som skal holde gudstjenesten den dagen. Man får også tilsendt dåpsmelding samt informasjon som skal fylles ut om faddere etc. Dere får også utdelt informasjon som fadderne skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå