Gå til innhold

August: noen andre her med litt høyt blodtrykk og litt protein i urin???


tira fødte 24/08

Anbefalte innlegg

var hos lege i dag. hadde litt protein i urin,litt hevelser i bena og litt høyere blodtrykk enn normalt...

 

noen andre som har opplevd dette? jeg er i uke 31...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i godt selskap her..

Har hatt det samme som deg i et par uker nå,men tilhørende innleggelser javnlig en gang i uken, uten at de finner at jeg har svangerskapsforgiftning. Men så lenge suykehuset mener alt er i orden med barnet, er jeg ganske så rolig enda.

 

Hilsen snart mamma til to prinsesser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! du er ikke alene om dette. jeg har både proteiner og sukker i urinen, men alt er bare bra med både meg og barnet. slik var det også sist gang jeg gikk gravid. høyt blodtykk hadde jeg en dag, men så har det stablisert seg og godt var det for å ligge på sykehuset i denne varmen hadde ikke hvert drømmen. så nå er jeg sykmeldt og går gjevnlig på kontoll, men ingenting å uroe seg for sier både lege og jordmor. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med litt protein i urinen? Jeg var for ca to måneder siden på kontroll hos lege dagen før kontroll hos jordmor. Hos legen hadde jeg litt protein i urinen. Der legger de stiksen i en maskin som avleser proteinen i urinen. De sa at maskinen var veldig følsom, og de små mengdene jeg hadde var helt ufarlige. Dagen etter, hos jordmor hadde jeg ikke protein i urinen i det hele tatt. Men hun leser av fargen på stiksen "manuelt"...

 

Hevelser i bena tror jeg veldig mange har for tiden... Jeg får i hvert fall høre at det er mye større sjanse for å få det i sommervarmen.

 

Er du under oppsyn av lege/jordmor regelmessig passer de nok godt på deg. Jeg tror ikke det er noen grunn til bekymring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia.

 

mye av grunnen til at jeg blir litt bekymra er pga legen min....når jeg forteller om ting som kanskje plager meg litt, sitter han bokstavelig talt bare og ler av meg og sier at dette er ingenting... jeg blir faktisk enda mere bekymret etter å ha vært hos han. og ekstra bekymra siden jeg hadde så mye komlpkasjoner i sist svangerskap. men jeg tok og ringte jordmora mi, og fikk komme inn der. og fikk forståelse for at alt var bra. jeg hadde fremdeles litt protein og nå leucocytter i urinen, men blodtrykket hadde gått ned. det samme med hevelsen. jeg fikk og beskjed om at jeg kom til å få en jente på rundt 4 kg.....hehe....lurer på hvordan det skal bli og presse ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...