Gå til innhold

Anbefalte innlegg

var hos legen i dag fordi jeg har problemer med ryggen(helt nede i ryggen) har mistanke om at jeg begynner å få bekkenløsning.

å spurte etter sykemeld.

Men legen (en kvinne) mente at jeg ikke hadde vondt.

Hun vill kun gi meg aktiv sykemeld.

Å jeg begynte nesten å gråte,for jeg klarer så vidt å stå og sitte lengere enn 20 minutter.

så sier hun bare at det er ALT for tidlig å sykemelde meg nå.

jeg er 16 uker på vei.

jeg er helt på gråten... vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

har lyst å bytte lege,men det tar alt for lang tid.

hva skal jeg gjøre??.....

kan det hjelpe hvis jeg få jordmor eller fysoterapeuten på min side

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5447508-legen-trodde-ikke-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig- jeg har vært delvis sykemldt siden jeg var 10-12 uker på vei. Legen mente sikkert bare å være grei ved å gi deg aktiv sykemeld. Man vil jo prøve å holde seg i arbeid så lenge man klarer. Aktiv sykemlding er jo i utgangspunktet veldig bra, men når du ikke klarer å jobbe i det hele tatt er det jo bare tull. Det er noen viktige kriterier som må oppfylles for å få aktiv sykemeld. bl.a får man kun lov til å utføre arb.oppg. man vanligvis ikke gjør. Du vil også få en søknad i posten som du skal fylle ut og sende til trygdekontoret. Du kan være "litt lur" og ikke legge så mye arbeid i den søknaden slik at den ikke blir godkjent- da må legen din gi deg full eller delvis sykemeld. Når du er aktiv sykemeld så skal du avtale med arb.giver når du skal komme på jobb. Når du ikke orker komme på jobb eller når du ikke orker være mer på jobb så skal du rett og slett gå hjem eller ikke komme- slik at du styrer hva du orker selv.Om du ikke orker å gå på jobb f.eks en uke i strekk bør legen din innse at full sykemeld. er det beste.

Jeg har selv vært aktivt sykemeld. i 4 uker nå hvor jeg jobbet alt fra 1 - 4 timer om dagen- ettersom hva jeg orket. De siste dagene har jeg blitt verre og ikke klart å jobbe noe. Derfor ble jeg i dag 100 % sykemeldt, men legen lovte at om jeg ble bedre så prøver vi aktiv eller delvis sykemeld. igjen.

Det er dessverre sånn at man må mase og mase for og få det slik man trenger.

Lykke, lykke til- håper det ordner seg for deg og at du er heldig og blir fort bedre :)

dette ble vel bare rot, men du skjønte kanskje hva jeg mente?

Jeg har hatt problemer med legen min jeg også...je dro til en fysioterapat i går. hun sa det at jeg har BEKKENLØSNING!!!!!

Jeg har vert 50% sykmeldt i ca. 8 uker nå og var hos legen min forige uke for å be om full sykemelding.jeg er helt ødelagt i ryggen etter 4 timer på jobb sa jeg til henne, men fikke jeg sykemelding....neida....

Det er synn,men legene opplever nok at mange utnytter denne muligheten med å bli sykmeldt. Det er kjipt for oss som har skikkelig plager....Men uansett så synes jeg at man skal forlange at legen din hører på det du har og si...

Jeg skal bytte fastlege!!!!!!

Jeg vil selv ikke høre om noen sykemelding siden jeg er selvstendig næringsdrivende og ikke kan tillate meg å være vekke fra jobben i mer enn 1 år på toppen. Hatt bekkenløsning siden uke 10, det revner i symfysen på hvert skritt jeg tar men har hatt utrolig god hjelp av fysioterapi. Er også i den heldige situasjonen at det eldste barnet er forholdsvis stort og ikke trenger bleieskift og bæring. Eneste jeg har opplevd problemer med, er at jeg fikk henvisning til fysioterapi etter lengre tids mas og flere forespørsler. Legen mente det var altfor tidlig å begynne, siden det ikke var noe tyngde av barnet enda :(. Med andre ord ikke hadde peiling på hva bekkenløsning egentlig kommer av. Fysioterapeuten ristet bare på hodet når hun hørte dette. En må begynne straks for at ikke muskulaturen skal stivne helt til og invalidisere en enda mer.

Eg har opplevd det same. I førre svangerskap måtte eg jobbe til eg var sju månader på veg - i barnehage. Til slutt kunne eg ikkje gå utan krykker, og eg skreik meg til sjukemelding. Hadde så vondt at eg visste nesten ikkje å komme meg gjennom dagen. På toppen av alt skulle eg trøste ungane når dei slo seg, men eg hadde mest lyst til å skrike sjølv. I dette svangerskapet har eg bytta fastlege, og ho forstod heldigvis problemet. Eg er ikkje så funksjonshemma som eg var i fjor, og trur det kjem av at eg vart sjukmeldt frå ca. veke 16. Den jobbinga eg måtte gjennom ifjor gjekk verkeleg på helsa laus.

• 3 uker senere...

Annonse

informer legene deres om ordningen med svangerskapspenger!!! det er i stedet for sykemelding hvis en ikke kan omplasseres eller få andre arbeidsoppgaver. får en plager i jobben sin eller det er fare for barnet kvalifiserer man til dette. jeg har hatt dette siden uke 16. sykemeldt fra uke 12 frem til svangerskapspenge ordningen ble iverksatt.

ALLE har bekkenløsning, det er en grunn til at vi klarer å føde!! Men det er ikke normalen (skulle i alle fall ikke vært det) at man MÅ bli sykemeldt og har SÅÅÅÅÅ vondt hele tiden

Dessverre maaaaaaaaaange som utnytter dette slik at man kanskje blitt litt skepisk til at ALLE har så vondt!!!

En kollega av meg spurte meg: Hvorfor er du fortsatt på jobb? Hadde jeg vært deg hadde jeg utnyttet svangerskapet til fulle og sykmeldt meg...

Jaja, sier vel litt om holdningen til folk!

100% på jobb gitt.......... sliten og lei........

sorry, blir så irritert noen ganger........ tviler ikke på at dere har vondt

Kjær anonym

"En kollega av meg spurte meg: Hvorfor er du fortsatt på jobb? Hadde jeg vært deg hadde jeg utnyttet svangerskapet til fulle og sykmeldt meg...

Jaja, sier vel litt om holdningen til folk!"

NEI, det sier noe om holdningen til kollegaen din.

Det jeg synes blir så trist, er når anonyme og uvedkomne kommer inn på disse spesial-sidene/temasidene. Disse sidene er ment for de som har slike problemer, ikke for alle andre. Om du har en dårlig dag synes jeg du skal slutte å tømme deg her. Jenta som startet denne tråden sliter nok fra før, om hun ikke skal ta imot din dritt som er svæææært generalisert på bakgrunn av hva ET menneske sa til deg. Om du ønsker å starte en konstruktiv debatt om dette, hvorfor ikke poste det på skravlesiden, som ikke er et "skjermet forum".

Sånn, da var det sagt!

Ble litt små-provosert jeg også...

Har selv både krykker og bekkenbelte.. Pluss at til opplysning så føles det ut som om jeg har blitt sparket av all kraft i skrittet ,samt gått ned i spagat ufrivillig... Og dette er ikke innbildt. Likevel jobbet jeg til jeg ikke klarte mer og tapte mye penger på dette ( jobber på provisjon og var heller lite effektiv mot slutten)...

Ja, bekkenløsning er noe som er nødvendig og som alle har/får...Men at en del får smerter med det er også reelt. Jeg jobbet mest sannsynlig for lenge, skulle gitt meg tidligere, da hadde jeg ikke slitt såpass mye som nå.

Om folk har holdninger, so? Noen vil alltid utnytte systemer, men de aller fleste folk er ærlige i forhold til dette... Det å oppleve å ikke bli trodd er ille....Håper det har ordnet seg for hl....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...