Gå til innhold

10 mnd og fryktelig kresen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så frustrert! Gutten min på 10 mnd har alltid vært litt kresen når det gjelder mat. Slet med å finne middag han likte da jeg skulle introdusere det. Eneste som falt i smak var når jeg lagde potet- og gulrotpure. Det får han enda, men synes jo det er på tide med litt kjøtt og fisk. Men han nekter, og brekker seg veldig. Har akkurat laget retten som heter kylling fra kardemommeby, den hørtes jo veldig god ut. Men nei da, brekker seg og vil overhode ikke ha.

Hva gjør jeg?? Han kan jo ikke bare spise poteter og gulrot? Er det noen som har opplevd liknende og har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt... Er det ingen som har tips?

Skrevet

......tøtta mi var likedan.

Helt til jeg tilfeldigvis fant ut at på bl. a Konsum i Sverige så selger dem 125g middagsglass for babyer på både 5 og 6 måneder.

Disse middagene, både med fisk og med kjøtt, er milde, uten "harde biter" og ekle klumper..... Konsistens som litt vel grov grøt. Etter at mi snart 8mnd lille tøtta fikk dette ble det faktisk enkelt både å variere maten til henne, og få gitt henne denne maten. Nå har hun nesten helt sluttet å knipe munnen, strofne eller spytte..... Men søler og griser gjør hun enda........;)

Og på tidlig-høsten skal jeg over til Sverige igjen å kjøpe 8.mnds-glass.

Ikke er de bare bedre, men de er faktisk billigere også.....:)

Merkene de selger er Nestle og Sempers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...