Gå til innhold

Lavt stoffskifte grunn til mindre vekst hos foster?

yess!!vi blir 4 i februar:-)

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig ul nå og trodde jeg var 7+ 2 , men gynekologen mente jeg var i uke 6, kanskje tidlig i uke 7, fordi embryoet ikke var større enn 4,8 mm.

Jeg hadde siste mens 2.mai og eneste samleie 10. mai, jeg har ganske lange sykluser,minst 5 uker. Dette sa jeg til gynekologen også,å han syntes det var litt merkelig.

Det jeg synes er litt rart er at det samme skjedde med sønnen vår også, jeg hadde menstermin 16.mai,men fikk flyttet termin etter ul til 27.mai. Det vil si at jeg egentlig ikke skulle fått positiv graviditetstest da jeg testet.

Kan dette ha noe med at jeg har lavt stoffskifte? vokser embryoet/fosteret saktere da?

Andre som har fått flyttet termin?

Fortsetter under...

Hei!

Etter mitt forrige svangerskap fikk jeg varig lavt stoffskifte og må gå på Thyroxin daglig.

Nå er jeg gravid på nytt og jeg må øke Thyroxindosen min betraktelig og måle nivået mitt hver fjerde uke. Fastlegen min er indremedisiner og er veldig oppdatert på komplikasjoner i svangerskap ved for lavt stoffskifte.

Det hun sa til meg var at de viktigste ukene for å ha normalisert thyroxinnivå er frem til uke 20 og også ut svangerskapet. Det har nettopp blitt sluppet en forskningsrapport som tilsier at mødre med lavt stoffskifte har større sjans for å få barn med misdannelser i indre organer, hvis ikke stoffskifte blir regulert riktig. Hun nevnte ingenting om vekstproblemer hos fosteret. Tviler på at det har noe å si der.

Får du behandling for stoffskifteproblemet ditt? Vet det ikke er alle leger som er obs på dette, og det er utrolig synd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...