Gå til innhold

noen her som har ergo bæresele?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ergo!

Har hatt den i noen få dager så bare brukt den to ganger.

Gutten min er 6.5 mnd nå. Første turen var bort til videoen for å levere en film, hadde m vogna så han satt i den i ca et kvarter.

I dag gikk jeg bort på senteret og handlet litt pluss at vi henta en pakke på posten. Hadde kun ergoen. Var sikkert ute i 45 min. Han var sliten når vi kom hjem stakkar, men sikkert en kombinasjon av at han var trøtt og jeg gikk utrolig fort så vi ble svette begge to.

Men JA- jeg er kjempefornøyd! Den er helt super. Synes det er flott at man kan bruke den fra spedbarnsalder av (om man kjøper dette spesialteppet).

Jeg anbefaler den til alle.

Og må sies: Jeg hadde ikke vondt et eneste sted etter turen!!

Ja jeg har Ergo og er fornøyd. Jeg bruker den ofte, nesten hver dag. Senest idag på St.Hansfeiring. Jenta mi på 6,5 mnd sitter fint i den og koser seg. Blir ofte grining når jeg tar den av. Hun sovner også i den, men det skal visst ikke gjøre noe.

Jeg bærer på magen foreløpig, men kan merke at jeg blir sliten i ryggen om jeg bærer mer enn 30 min... Men det kan jo også være fordi jeg ikke er særlig godt trent.

Bruker den når jeg henter storeøster i barnehagen, på handleturer på butikken, på kjøpesenter, småturer i friluft, når hun trenger en pause fra en pågående storesøster etc. Den er alltid med under vognen i tilfellet hun vil opp å se seg rundt.

Har også merket misunnelige blikk fra mødre som går å bærer ungen sin på armen samtidig som de triller vognen. he he.

Nei, bare gled deg til Ergoen din :)

hei..jeg har og ergo og er superfornøyd, men nå er hun 2 1/2 mnd. og begynner å vokse ut av spedbarnsinnlegget.. når kan jeg egentlig gå over til å ha henne på magen.. synes det virker som om hun har for korte bein til det.. når begynte dere??

Annonse

Begynte med selen når hun var rundt 4 mnd. Hun kommer litt langt ned i selen, men i starten la jeg noe under rumpen hennes. Nå er hun 6,5 mnd og munnen er slik hun sutter på øverste del av selen. Men det spørs litt hvordan man fester den også, om hoftebeltet er på hoften eller lenger opp.

Jeg har hatt den i en uke nå, og brukt den hver dag:-) Jenta mi er 7 mnd. Bærer henne på ryggen, det er helt supert!!!! Hun trives veldig godt, selv om hun ikke likte i sitte mot oss i babybjørn. Er helt genialt å ha henne på ryggen, kjennes nesten ikke og hun blir ikke "i veien" så jeg får gjort masse husarbeid med henne der. Lørdag var vi ute hele dagen, da sovnet hun på ryggen min, sov skikkelig godt, snorket da vi etter en stund løftet henne ned og la henne i vogna.

Vi har både babyslynge og babybjørn active fra før, men Ergoen er uten tvil den beste (men de er jo til litt ulike aldre og bruk da). Samboer er mye høyere enn meg, så han syntes ikke det var så behagelig med beltet rundt livet, sa han fikk vondt på hoftekammene fremme, men jeg mistenker han ikke vil være positiv siden JEG ville ha ergoen, mens han ville ha babybjørn ;-)

Vi har Ergo-selen, og er strålande fornøgd. Guten vår er 9 mnd og vi har hatt den sidan han var ca 5. Brukar den for det meste på ryggen, og han sit og ser seg rundt og har kjempeutsikt. Eg måtte gje opp Babybjörnen då småen var 3 mnd (og 7kg) pga bekkenproblemer, det går veldig mykje bedre med Ergoen! Og så er den så grei å ha med seg over alt, treng ikkje stresse med vogn om vi berre skal ein liten tur.

Vi har Ergo sele og bruker den til minste på snart 1 år og mellomste på snart 3 år. Den er helt super! har brukt den på minste fra hun var rundt 3 mnd.

Ang at de bare kan sitte med ansiktet inn mot den som bærer, så har det aldri vært noe problem her. De har etterhvert mer utsyn på sidene og de følger jo med som bare det, men samtidig har de muligheten til ro og fred når de trenger det. Små babyer blir fort overstimulert og hvis de da er vendt utover i en slik bæresele så har de jo ikke mulighet til å skjerme seg.

Når de sitter på ryggen følger de også godt med.

Selene er jo super slik, siden den er så anvendelig og kan brukes på forskjellig måte. Og så kan man bære store barn i den uten at det er slitsomt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...