Gå til innhold

Hvor tidlig skal man egentlig kunne kjenne det berømte harde punktet på magen?


Fjerdemann på vei

Anbefalte innlegg

Jeg trodde egentlig at det harde punktet var når livmoren vokste seg større, slik at man kan kjenne den over skambenet, men jeg leser om så mange som kjenner den allerede ved ikm?

 

Når kan man egentlig kjenne den, og hva er det egentlig man kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Har aldri kjent noe hardt punkt selv ikke når jeg var laaangt på vei. Men så har jeg heller aldri hatt kynnere (bank i bordet!) og det er visst da livmora kan hardne til som en ball og man kan kjenne den. Venter nå nummer tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det heller ikke. Er i uke 6.. Tror symptomene smitter en del her.. Godt å høre at det er andre som ikke er hard dr nere oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt, at mye av det folk "kjenner" her inne er ren ønsketenkning! Det som er hardt er livmora som kryper over skambenet etter hvert som den vokser, og det er ikke lett å kjenne. Det er de drevne jordmorhendene som kan kjenne det. Og de som har kynnere kjenner selvfølgelig at livmora hardner. Ingen skal få meg til å tro at de kjenner noe som helst, iallefall ikke FØR uke 12!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsketenkning,? ærlig talt....

Kjenner du kroppen din godt nok er det ingen problem å kjenne livmora fra ganske tidleg og spes. godt kjenner du den når du er komt et stykke på vei... og du treng ikke vere jordmor for å kjenne det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...