Gå til innhold

Andre med veldig mye kynnere men likevel gått ut tiden???

Trulte ;)

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste uken fått veldig mye kynnere, har ca 25-35 fra morgen til kveld! Har vært innlagt på sykehus for observering samt på to vaginale ultralyd undersøkelser. Men alt ser bra ut, ikke noe fortkortet livmorhals eller tegn på at kynnerene har startet noe fødselsprosess.

Jeg er 27+1 uke i dag og førsteganggravid så det er jo altfor tidlig hvis h*n skulle komme nu! Men selv om jeg har vært på undersøkelser er jeg redd for at noe skal skje! Jeg har fått med meg 10 bricanyl tabletter som jeg skal ta ved behov, men hva menes egentlig med det når jeg uansett har ca 4-8 kynnere iløpet av en time! Det blir helt klart verre når jeg beveger meg, bare en liten bevegelse i sengen utløser kynner. Kynnerene er ikke vonde men veldig ubehagelige.

Noen andre med samme erfarng?? Har dere gått til termin, eller er det stor sannsynlighet for at jeg vil få for tidlig!!?? Ingen av mine to søstre eller min mor har hatt dette problemet og alle har født over tiden.

Erfaringer eller innspill mottas med takk! Fint å høre hvordan andre opplever/har opplevd å ha kynnere samt om det er noe jeg kan gjøre for å forlenge sv.skapet lengst mulig.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde veldig mye kynnere i forrige svangerskap. Ble sykemeldt, og fikk beskjed om å holde meg i ro. Jeg hadde nok ikke like mye som du forteller om, men nesten. Etter noen uker helt i ro, ble de mindre hyppigere. Jeg fødte ei nydelig jente 1 uke over termin.

I dette svangerskapet er jeg enda mer plaget av kynnere, nå er jeg mer engstelig ettersom jeg også blør en god del. Hledigvis stadig inne på sjekk på sykehuset, og venter på time på Riksen innen mandag!

Dersom du er usikker på når du skal ta tablettene, ring føden! Ikke vær redd for å mase for mye!!!

Lykke til videre!

Jeg hadde mye kynnere i første svangerskap. De kom etterhvert så ofte og regelmessig at vi begynte å notere klokkeslett fra ca 6 uker før termin. Var helt utslitt av søvnmangel, og måtte legges inn for å få sove,

Men: gikk 14 dager over og måtte tilslutt ha både modningskur og drypp før go'jenta kom til verden.

Denne gangen hadde jeg noen skikkelig vonde kynnere alt i uke 26, men de har roet seg noe for så å ta seg opp igjen nå. Er 35+4 i dag....

Hei.

Er selv i samme situasjon. Masse kynnere hele dagen.Og 1 gangs fødende. Er fortiden sykemeldt og kommer ikke tilbake på jobb heller. Har slitt en del med blødninger og kort livmorhals. Er så heldig å skal føde på Riksen og er til kontroll 1 gang i uka. Ting har holdt seg stabile den siste tiden og har ikke hatt noen blødning siden 17 mai:-)

De har sjekket alt(masse prøver). Og både vaginal og utvendig UL hver gang, sikkert tatt min. 15 UL.

Og babyen har det BRA. De tror ting kan skyldes at han er så VELDIG AKTIV, at han sparker så mye på morkaka at blodkar sprekker.

Men for oss er det viktigste at babyen har det bra. Så får vi andre heller tåle litt av hvert.

Men på Riksen så er de veldig opptatt av oppfølgning og at vi skal komme hvis det er noe. For oss er det verdens beste sykehus. Veldig glad for at vi har fått plass og oppfølgning der.

Noen ganger hender det at man blir bekymra uten grunn.

Men babyen tilalle oss får holde seg inne i magen en stund til:-)

LYKKETIL til dere alle:-)

Jeg hadde nok i hvert fall like mye, kanskje mer kynnere enn deg i forrige svangerskap, tror jeg. Kunne ikke røre meg uten at jeg fikk kynnere... Jeg hadde også premature rier i uke 28, men disse ble stoppet med bricanyl intravenøst og en uke i senga på sykehuset... Jenta mi ble født med keisersnitt 38+0, og jeg hadde ingenting som tydet på at fødselen var på vei til å starte før den tid. Kynnerne påvirket ikke livmorhalsen, og da var det iflg. legene ingen fare. Jeg gikk ofte til kontroller, og hadde ALDRI trodd at jeg skulle få gå tida ut... Jeg unngikk å gjøre absolutt alt som ga kynnere (fikk beskjed på sykehuset om det), med unntak av tannpuss - følte liksom at det måtte jeg gjøre, selv om det ga kynnere... Satt/lå helt i ro fra uke 28 og resten av svangerskapet - men jeg hadde kraftig bekkenløsning i tillegg, så jeg kunne ikke gjøre så mye annet egentlig. Jo, forresten, jeg drev med bassengtrening, stort sett var det minimale bevegelser jeg kunne gjøre for ikke å få kynnere, men bare det å flyte var nydelig...

Lykke til!!! Min erfaring tilsier i hvert fall at dette kommer til å gå bra! - Bare vær påpasselig med å ta tiden mellom dersom det virker som om de begynner å bli regelmessige, for da kan det være rier.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...