Gå til innhold

Flere som er lei/utålmodig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har ikke skrevet så mye på disse sidene mens jeg har gått gravid, men har lest mange av innleggene og dermed fått svar på mange av de tingene jeg har lurt på (har forresten delt mine erfaringer ved å svare på noen innlegg).

Men idag fikk jeg lyst til å skrive et innlegg. Jeg hadde UL-termin på tirsdag 20.06 (menstermin 15.06) og har fortsatt ikke født...... Er altså 3 dager på overtid idag. Jeg har hatt kynnere, mensmurringer, smerter i korsryggen osv. i flere dager, men det bare kommer og går uten at noe skjer.

Jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at JEG!! skulle komme til å gå på overtid - ihvertfall ikke i forhold til UL-terminen - men her sitter jeg altså! Jeg har vel stort sett sittet og ventet på at noe skulle skje siden lørdag..................

Min tålmodighet har aldri vært stor og nå blir den virkelig satt på prøve -merker at jeg er både hissig, irritert og "fortvilet" på en gang - vil jo så gjerne treffe babyen + få tilbake kroppen min. Forøvrig venter min samboer like mye som meg.

Hva med dere andre som går på overtid - hvordan er det med dere ? Føler dere at dere "klikker" litt av dette også ? Håper det er flere som har det som meg............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste som holder på å klikke... jeg hadde termindato forrige lørdag (og storebror kom 5 uker før tiden!!!). Jeg har også hatt de samme symptomene som deg og det tror jeg er fordi vi holder på bli modne, og det er jo bra.

Jeg var på sykehuset i går for å se om alt er bra med den lille, og det er det. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg har over 2 cm åpning, også ble jeg strippet, så forhåpentligvis så skjer det noe snart...for dette er gørr. Det værste er at alle andre også venter veldig, og jeg føler nesten at det er min skyld at han ikke har kommet enda, og jeg har prøvd det meste nå!! Kanel, sex, brysstimulering, trapper, humpete bilveier, husarbeid og skal snart til massøren for å få han til å trykke på noen punkter som kan sette fart på ting... He he, jeg vet at man bør slappe av, men det er ikke så gøy å være gravid, dessuten er alt klart for at prinsen skal komme ut nå!!

Det er i alle fall bra å vite at det er flere i samme situasjon :)

Godt mot - nå er det ikke lenge igjen!!

Skrevet

Godt å høre at det er flere som er i samme situasjon!!

Igår var jeg helt sikker på at noe kom til å skje, men neida - sitter her ennå tidlig en søndag morgen og 5 dager på overtid.

Igår holdt jeg og sambo på med hagearbeid hele dagen og hadde jo håpet at det kanskje kunne sette igang noe... Har forøvrig ikke forsøkt alle "kjerringrådene" ennå, men det er kanskje på tide å prøve ALT!

Du har nå ihvertfall fått sjekket at du har åpning. Jeg var hos JM på torsdag og hun ville ikke sjekke dette ennå og mente at jeg bare fikk gå til jeg skal på overtidskontroll på sykehuset 4.juli (dersom noe ikke skjer før det da). Jeg skal til ny kontroll hos samme JM onsdag til uka.

Håper at det skjer noe med både deg og meg om ikke altfor lenge - godt mot til deg også:-)

Skrevet

Hei,

jeg har ikke kommet så langt så jeg kan bare ane hvor lei man kan bli mot slutten... men det er kanskje like greit ikke å innstille seg på termindatoen som termin. Kun 5% føder jo til termin og statistisk sett føder førstegangsfødende etter termindatoen. Terminen er perioden fra 2 uker før til 2 uker etter termindatoen. På UL-skjemaet ditt står det en dato for når du regnes å være på overtid.

Det er iallefall greit å vite at man ikke er på overtid selv om det går noen dager over termin. Da er det bare det at babyen har best av et par dager til i livmoren. Det er ikke farlig for barnet, bare kjedelig å vente for mor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...