Gå til innhold

Er kr. 270.000,- i årslønn ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hans er kr. 450.000,-

Flere med samme inntekter og med ett barn i barnehage?

Hvordan bor dere? Mange biler? Andre utgifter og hvor mye sitter dere igjen med?

Sammenligne her og ønsker litt tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på utdanning og type jobb det :)

Skrevet

He.. ja..

Vi har under 500 000,- tilsammen i året FØR skatt.

Begge er i 100% jobbstilling.

1 barn snart i barnehage, en bil, en moped, bor på 40kvm.

Trenger større sted, men dagens boligpriser tillater ikke det.

Så om mannen din har 450 000,- og du 270 000,- da har dere det bra vil jeg si.

:)

Skrevet

Vi har 400 000 tilsammen før skatt vi, to barn og nettopp kjøpt oss leilighet. 4-roms til litt over en mill..Så det er mulig ja:) Men trangt er det blitt ja!

Skrevet

Ja det syns jeg er ok. Jeg har bare 245000 og syns det er litt lite.

Skrevet

Jeg vil si det er over gj.snitt for en husstand... jeg tjente det i fjor og du får utbetalt ca 15000kr i mnd......

Skrevet

Hadde mannen min tjent 450 i året tror jeg at jeg ville vurdert lengre permisjon fra jobben og gått hjemme lenger (koser meg!) og sluppet barnehage for en stund... Her er det jeg som tjener pengene, mannen min jobber med barn, verdens viktigste og dårligst betalte jobb... så å gå lenger hjemme kan jeg bare drømme om...

Skrevet

Vel, synes det er lite, men helt ok nok.... kommer an på.

Gjennomsnittslønnen i Norge i dag er jo OVER 300.000 kr. Noen tener under såklart (et gj.snitt representerer jo snittet blandt befolningen).

De som har inntekt under 300 er ofte butikkansatte, hjemmehjelper, ssistenter i skole og barnehage osv. De lavtlønnende.

En inntekt over 300.000 har til og med bussjåfører.

Jeg hadde i fjor en bruttoinntekt på 350.000

Det var helt greit. Hadde vel utbetalt 17.000 i mnd.?!?!

Lærere, ingeniører i offentlige, sykepleiere osv. osv har dette. De har en gj.snittlønn vil jeg si. Bra inntekt, men ingenting å juble over.

Så, med dine 270.000 kr. vil jeg tippe du jobber i et lavtlønnsyrke, som tidligere nevnt(barnehage, butikk, hjemmehjelp,servitør osv.).

Jeg og min mann har ca.800.000 total bruttoinntekt sammen. Dette lever vi bra på. To biler, eget hus, campingvogn, ferieturer til syden nå og da, barnehageunger, og ekstra å rutte med hver måned til div. fornøyelser.

Sparer litt nå og da, men vi lever godt...

Skrevet

vi har tilsammen ca 500 000 i året før skatt. vi har enebolig , to biler (den ene er 04 mod) og tilsammen 5 barn . ikke noe problem . det er snakk om prioritering . ingen av barna går i arveklær og ellers mangler de ingenting.

Skrevet

Jeg tjener 550.000 og min mann tjener ca 850.000. Vi har to biler og hus og hytte ved sjøen. Et barn. Venter en til. Har det vi trenger, sløser ikke, sprarer en del til barna, men det er deilig å slippe økonomiske bekymringer.

Skrevet

Har bussjåfører over 300.000? Hvor leser du det? Jeg er bussjåfør med fagbrev, jobber 100% å har ikke det...

Og jeg blir litt provosert når du skriver "til og med bussjåfører"... hvorfor skulle ikke vi ha god lønn som er ansvarlig for mange 100/1000 liv hver dag, både små å store...

Bussjåfører med over 300.000 jobber overtid. En mannlig bussjåfør med forsørgeransvar kjører som regel mye overtid for å få det til å gå rundt, min mann tjener rundt 420.000 så jeg slipper heldigvis det. Jobber jeg overtid setter jeg det på tidskonto, så kan jeg avsparsere 2-3 uker når jeg vil...

Har du helt styring på hva du uttaler deg om? Jeg hadde også 17000 utbeltalt i mnd i fjor :-) Det normale er vel ca 6000 i skatt (alt etter hvor mye en tjener) Men du må betale VELDIG mye i skatt for tjener en 23000 i mnd brutto så blir d 276000 i løpet av 12 mnd...

Vi har også to biler, eget hus, ferieturer, har spart til å renovere kjeller og bygge ut (uten å ta lån)

Det er klart dere lever godt på 800.000! En fetter av meg tjener 1.300.000 i året, er singel og lever vel også greit.. Andre på 2-300.000 er fornøyd med det..

Så med hennes 270.000 så ligger hun midt på tre, og du med dine 17.000 ikke så langt under hvis du ikke har tenkt feil da... Du hadde jo lagt MYE dårligere an hvis det ikke var for mannen din....

Skrevet

informere at sykepleiere heller ikke har 300000 i årslønn. De har det hvis de jobber turnus og har mange års erfaring. Tro meg, i know.

Skrevet

for å si det sånn assistent i bhg/sfo har ikke 270000 i året... jeg jobber i kommunen og får 102 kr timen... ikke å skryte at det... hjelpepleier ligger på ca 125 kr timen...

Skrevet

Hei!!!

Litt feil det som står over her.....Begynner lønnen for en sykeleier er 260 000 kroner, og det tar laaang tid å få så mye ansenitet at man tjener over 300 000 kroner.

Jeg er sykepleier og min mann er barnevernspedagog, vi har noen års ansenitet begge to, og med fulle jobber, tjener vi vel tilsammen litt over 600 000kroner i året.

Hadde jeg tjent over 400 000 tusen i året hadde jeg vært meget fornøyd!!

Skrevet

Din mann har jo ganske bra lønn, men din er jo ikke så mye å skryte av. Jeg har over 100.000 mer enn deg og jeg er misfornøyd med min lønn. Men som nevnt tidligere så er det jo avhengig av utdannelse. Har du ikke det, så kan man heller ikke forvente så mye mer.

Vi har tilsammen 750.000 kr, og har det fint. Vi har ny stor leilighet, og en bil, og ett barn. Vi går ikke etter budsjett, og kjøper oss som regel det vi har lyst på.

Skrevet

Det spørs hva du jobber med og hvor lenge du har jobbet?

Men sammen med mannen din så har dere jo ikke så ille inntekt.

Skrevet

Om 270.000 i årslønn er ok kommer jo helt an på jobben! Jeg gidder f.eks: ikke å jobbe som lege for den lønna!

Skrevet

Til anonym som har 800' rutte med i året: Skjønner ikke hvor du får det fra at gjennomsnittslønnen er over 300.000?!??! Leste nylig i Aftenposten at den er på 242.000 kr i året (før skatt). Dette er inkl alle med 50%-100%-stilling (mulig dine tall kun er basert på 100%-stillinger).

Og for å svare på spørsmålet, vil jeg si at 270' i året er en helt ok lønn!! Kommer selvfølgelig an på hvor lang utdannelse du har og hvor lenge du har vært yrkesaktiv. Men har du jobbet en max 5-6 år og har max 3 års utdannelse vil jeg si det er akseptabelt. Det er nå min mening.... (jeg tjener nesten 260', har yrkesutdanning med autorisasjon og har jobbet i 5 år, kunne godt tjent mer, men jeg greier med kjempefint, har råd til ganske mye "ekstra" om jeg vil)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...