Susan*lillegutt og mini* Skrevet 23. juni 2006 #1 Del Skrevet 23. juni 2006 Skriver det her også,for synes det er litt skummelt.. Lillegutt blir veldig fort blå på leppene. Nå etter frokost så var han blå på leppene,går bort etter en liten stund,men synes det er så skummelt..er ofte han er det,men ikke ofte allikavel,hvis dere skjønner.. Noen som kan fortelle hvorfor man blir blå på leppene? Han er ikke kald,hvertfall kjennes det ikke ut som det,så er jo lite sannsynelig at det er derfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 23. juni 2006 #2 Del Skrevet 23. juni 2006 det første eg tenkte når eg leste overskriften din var "puster han ikke" Da blir dei eventuelt blå på leppene - far til gutt min hadde en hjertesykdom da han var liten og mor hans fortalte mye om dette slik at eg skulle være forberedt på det om det skjedde gutten min noe. Men eg var heldig og slapp unna den sykdommen som far hans var født med... derfor eg tenkte det eg tenkte da eg leste over skriften... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 23. juni 2006 #3 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei. Har svart deg mer utfyllende på skravlesiden, men jeg synes du skal ringe legen på sykehuset som følger dere opp i forhold til hjerte hans. Cyanose KAN være et tegn på at noe er galt eller blitt værre. Går sikkert fint! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juni 2006 ja,så svaret=) Takk=) Skal se det litt ann,kunne jo være at han var kald,men kjentes ikke kald ut da..nå er han ikke blå lenger og er full fart i han,men skjer det mer i løpet av dagen eller helgen ringer jeg legen. Hva betyr egentlig Cyanose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 23. juni 2006 #5 Del Skrevet 23. juni 2006 Cyanose er sykelig blåfarging av hud og slimhinner på grunn av utilstrekkelig oksygenopptak. Det er et symptom på at gassotvekslingen i lungene (utlufting av Co2 og oppptak av O2 ) ikke fungerer normalt, og at blodet ikke blir oksygenholdig nok - da er det mørkt. Det kan ha mange (eller i noen tilfeller ingen grunner), men kommer ofte ved sykdommer og feil i hjerte og lunge. Så det KAN henge sammen med svakheten i hjerte hans. Jeg synes du bør ta det alvorlig siden han har denne defekten og følge nøye med på om det skjer igjen. Er lei for det hvis jeg skremmenr deg nå. det er ikke meningen, men jeg vil bare at du skal vite at dette KAN (les: K-A-N) ha noe med hjert hans å gjøre, og da KAN det være alvorlig. Det går sikkert fint, men jeg klarer ikke å la være å si i fra til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 23. juni 2006 nei,blir ikke skremt:) Bare greit å få vite dette. Men tror ikke det har noe med hjerte å gjøre,siden den åpningen var så liten,og for alt vi vet så kan det hende den har lukket seg nå..og legen på sykehuset sa at det var IKKE noe å bekymre seg over,og var ikke farlig,for jeg spurte sikker 1000 ganger om det var farlig og fikk klart NEI,og han er den flinkeste på dette med hjerte på barn,så stoler på han..=) Men skjer det flere ganger,sånn helt uten vidre,så ringer jeg legen med en gang. Er sikker ikke noe,og var sikker kald selv om han ikke kjente slik ut=) Tusen takk for svar på hva Cyanose er=) kjempebra svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå