Gå til innhold

hmm.. veldig usikker på det her jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt min første pergokur (dobbel) og er på dag 12 i dag. Har EL-slim, men glemte å teste for EL i morges (trøtt).....

Jeg kjenner ikke så mye EL-smerter som jeg har pleid å gjøre tidligere og tidligere har jeg ikke hatt EL engang. Bare kroppen dom har prøvd å få til EL..... Ellers er jeg mye kvalm, varm og har en del kraftig hodepine. Regner med at det er bare bivirkninger. Så jeg føler da egentlig ikke at Pergo gjør susen denne pp jeg. Vet jeg er negativ nå, men jeg hadde forventet meg ømme pupper og alt det der, men det kjenner jeg ingenting til..... Uff, jeg håååååper jo så klart at egget vil slippe seg ned til livmoren denne gangen, men jeg er sannelig ikke sikker altså....

Måtte bare få ut noen tanker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst normalt å få el på dag 17 med pergo, jeg gjorde det og mange andre jeg har lest og hørt om. Så kanskje det bare er for tidlig enda:-)

Vær glad du slipper ømme pupper osv..Det er jo egentlig ikke noe stas med det;o) Husk at humøret kan svinge ganske mye med pergo.. Bare spør meg, jeg ble så hormonell at jeg nekter å ta flere pergo-kurer..

Lykke til..

Klemmer fra

Skrevet

Å teste el er smartest mellom 16 og 19, er som regel da el kommer......

Skrevet

Kvalmen, hodepinen og varmen er nok bivikninger. Men du er foreløpig ganske kort i syklusen din. Du kan evt ta en el test i kveld, men høyst sansynelig vil det enda gå noen dager før du får el. Vær bare glad for at det ikke har dukket opp flere bivikniger, men det kan jo også fortsatt dukke opp ettersom dagene i syklusen går. At du nå er litt nede og er negativ kan faktisk skyldes pergo, for slik som de før meg har sagt er humørsvigninger en stor del av dette med pergo. Pass bare på at du forteller dette til din kjære slik at han har mulighet til å støtte deg når du er nede og kanskje trekke seg litt unnav hvis du får episoder som hormontroll slik som jeg fikk.

Lykke til framover

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! Får håpe dere har rett og at EL kommer først over helga....

Jeg føler meg egentlig ikke så trist heller, men mere oppgitt kanskje. Hadde jo virkelig trua før jeg begynte på kuren nå, men tvilen har kommet gitt.....

Men jeg har jo ennå 5 mnd foran meg med forsøk før det evt blir prøverør, så toget har jo ikke gått selv om jeg ikke skulle få til en EL denne mnd.

Har en fantastisk samboer som vet å ta vare på meg og stiller opp for meg uansett! Har forklart ham at dersom jeg blir angrepet av et hormontroll så må han gi meg en lang og varm og god kos og si at han er glad i meg, for så å stikke av en tur og lar meg være litt i fred:) Det synes han høres greit ut og skjønner at dette ikke er så lett for meg. Men stakkars ham; det er jo ikke lett for ham heller da! Han vet jo ikke noe om hvilke symptomer man skal kjenne etter eller om EL slim er kommet eller om jeg er lei meg eller glad bestandig:) Synes han er en tålmodig fyr:) Men det var godt å få ut noen tanker! Det går sikkert bra alt det her til slutt. Det er lettere å tenke positivt etter man har sluppet ut de negative tankene:)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Husk at du bør ikke teste etter el på morgenurin. Disse testene bør tas litt utpå dagn så det er absolutt ikke for sent å teste i dag.

Lykke til!

Klæm

Skrevet

Hvorfor ikke det?

Skrevet

HÆ? jeg trodde det var best på morgenurin jeg.....?

Det er jo LH hormonet testen leter etter og hormoner finner man vel best på konsentert morgenurin?

Vet at egget ikke slipper før mellom 16.00-19.00 på dagen vanligvis, men......

Nå har jeg forøvrig fått vonde pupper, melk i puppene og vondt i livmora.... så bivirkningene kommer nok for fullt hos meg desverre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...