Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 16 måneder har en utrolig vilje. Her en dag la hun seg ned å hyla på gulvet i en halvtime fordi hun ikke fikk det helt som hun ville (hun ville ut å hoppe trampoline og ikke spise middag)...

Vi prøver å overse henne, men jeg synes det er så ufattelig og ekkelt at hun blir så sint og så lei seg så lenge...! Noen som har noen gode råd. Vi vil jo ikke ha det sånn i fremtiden, og hun er jo så god og blid når hun får det som hun vil...;) _ Ja, hun er "litt" bortskjemt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min unge. Han er like gammel og det høres ut som om han blir alvorlig mishandlet fordi han protesterer så høylydt og vrir og vrenger seg bare vi skal ta på bukse når det ikke passer han... har mange andre eksempler på det samme. Er litt bekymra for hvordan det skal bli når han kommer i trassalderen, hvordan vi skal takle det. Og så tenker jeg på hvordan vi skal takle han for at han ikke skal få masse negative tilbakemeldinger.... Han er ingen lett unge så jeg tenker at det er meg (+pappan) det kommer an på, hvordan han utvikler seg videre.

Håper du får mange gode svar slik at jeg også kan lære noe.

Skrevet

Jenta vår er snart 16 mndr også, og hun blir stadig mer og mer viljesterk. Hvis hun hyler og gjør seg vanskelig når vi er hjemme, så prøver jeg å ta det humoristisk - jeg hyler tilbake til henne (med et smil). Da begynner hun å stusse så ender det opp med at vi ler begge to og gir hverandre en stor klem. Har ikke opplevd slike anfall når vi har vært borte ennå, så da vet jeg egentlig ikke helt hva jeg vil gjøre. Må vel bare la henne holde på litt og ikke styre for mye med det - da gidder hun vel ikke til slutt.

Vet ikke om det kommer til å virke fremover, men vi får jo prøve ulike metoder... :-)

Skrevet

Høres ut som (tidlig) trassalder, ja. Jeg har en bok av Arne Skodvin som heter "Å sette grenser for barn". Den gir selvfølgelig ikke svar på alt, men den gir noen råd. Boka er lettlest, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...