Gå til innhold

dumt med problemmer FØR barnet starter i bhg - hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Da vi fikk plass, ringte jeg bhgen og fikk beskjed om at det vil bli en infomøte og alle vil bli innkalt i GOD tid. Innkallingsbrevet kom 17.juni (poststemplet 16.), mens møtet ble holdt den 13. Styreren glemte rett og slett å sette på frimerke!!

Møtet var også ganske viktig, da oppstartsdato ble tildelt på det møtet. På mandagen gikk jeg til styreren og viste henne poststempelet. Hun bare lo og sa "ja, det er min feil -jeg glemte å putte på frimerke, men jeg kan jo ikke snu tiden tilbake"

jeg - "hvis dere glemte av et frimerke, hvor kommer dere til å glemme av ungen min"

styreren - "ha-ha, ikke tenk så langt frem" (???)

Men ok, det går an å glemme et frimerke, men vi fikk tildelt som startdato 31. august. Jeg prøvde å forklare at det er forseint da jeg studerer på fulltid og jobber mye ved siden av...

s - "forstår du at alle ikke kan begynne samme dag?"

jeg -"jo, men alle fikk velge på møtet, og det er din skyld at jeg gikk glipp av det møtet"

s - "vi hadde et forslagsliste, men jo folk byttet"

jeg -"og vi fikk ikke en sjanse!"

s - "vær glad for at du i det hele tatt fikk bhg-plass"

Siste kommentaren hennes gjorde meg forbanna!!!!!! Skal jeg ta i mot dritt bare fordi jeg er heldig som fikk plass???

Hun lovet å ordne et møte bare til oss neste uke og skulle ringe i løpet av uken her. Jo, hun har enno 5 timer på seg, men jeg føler at det er jeg som må ringe og kjefte meg frem til et møte.

Hva skal jeg gjøre med oppstartsdatoen? Mannen min sa at jeg skal kreve å få se forslagslisten og starte den datoen som står der, for vi ble sikkert flyttet helt ned på lista fordi vi var fraværende. Men hva hvis hun sier at hun kastet listen? Eller forandrer på den, mens hun henter den? Eller nekter oss å starte den datoen fordi alle kan ikke starte samtidig??? (vi kan gjerne begynne før alle i juli og ikke i august.....)

Åååh, så dumt å ha problemmer før ungen starter... Jeg er redd for å krangle så det ikke går utover jentungen når hun begynner der....

Hva ville dere ha gjort i situasjonen?

Fortsetter under...

Jeg hadde stått på mitt, noe jeg faktisk nettopp gjorde. jeg også var avhengig av at eldste skulle få begynne før den datoen de hadde satt opp. Jeg skal selv jobbe som ped.leder i en annen bhg. så for at innkjøringen skal få begynt der så må jeg være tilstede.

Jeg spurte om vi ikke kunne få komme på en besøksdag, noe vi fikk! Sønnen min elsker andre barn og skled rett inn. Når de så hvor enkel han var så fikk jeg første dag etter ferien, han kunne fint ha innkjøring samme dag som ett annet barn.

Jeg har opplevd foreldre jeg syns er krevende, men det går aldri utover barnet dems uansett. Stå på det du mener er riktig. Ja du er heldig som har fått bhg.plass, men de er også heldig som får ditt barn i bhg.

Sørg bare for å diskutere saklig.

Kommunale bhg. har ikke lov til å nekte foreldre tidlig bhg.start fordi de må betale fra 1 aug. uansett.

Ikke helt riktig det du sier til slutt der. Jeg jobber i kommunal bhg, og foreldrene må IKKE betale fra 1.august, om de begynner seint i august. I min kommune betaler de anslagsvis ut fra den datoen de får tildelt som oppstartdato.

Da dere fikk tildelt plass, stod det ikke der fra hvilken dato?

Jeg mener at denne styreren er vanskelig med dere. Det bør være i barnehagens interesse at dere som brukere får et tilbud dere kan leve med. Og barnehagen må jo takle at flere enn ett barn begynner på tilvenning hver dag.

Vi åpnet ny barnehage i fjor, der begynte ALLE de 50 barna i løpet av de to første dagene i mnd. Det gikk forøvrig helt fint.

Hilsen en barnehage-eier...

Det stod at vi har plass fra 1.august og at vi får senere beskjed ang. oppstartsdato....

No tenkte jeg og på at trygdekontoret kommer jo til å mene at siden vi har plass fra 1.august, så har vi det. Så jeg kommer til å gå glipp av en mnd. kontatstøtte (((

Nei, skal i møte med hu på tirsdag (selfølgelig var det meg som ringter -hun tenkte å ringe, men hadde vært SÅ opptatt) og skal ikke gi meg. Jeg ber jo ikke om å starte tidligere enn som det stod på forslagslista!!!! Hvis hun nekter, skal true med å klage til rådmannen.

Og skal ikke være redd for dattra -hvis æ e tøff og ikke gir meg, så vet de at de må ikke forsømme ungen min!!!

Syns denne dama virker veldig frekk! Så stå på og krev å få se forslagslista. Og ikke vær redd for å klage, det går uansett ikke ut over jenta di.

Si meg, er det vanlig at en må begynne så sent som siste dagen i august? Det er vel ulovlig sent???

Annonse

Gurimalla for en styrer. Er selv førskolelærer, og man oppfører seg bare ikke sånn. i min bhg gjør vi ALT for å imøtekomme foreldrenes behov. både kjøp av ekstradag, bytte dag etc.Denne styreren høres ikke helt grei ut. håper du finner ut av det. og hvis det står i brevet at du har plass fra 1.august, så er 31. august altfor seint!!!

Hos oss finner vi alltid ut av når det passer for hver enkelt vi. ingen møter, vi snakker med de som skal begynne, enten ringer vi eller de kommer kansje innom selv, og da spør vi hva som kan passe for de. som regel får alle oppfyllt sine ønsker, og hvis ikke er det snakk om en dag eller to.

blir oppgitt av sånne frekke styrere.

• 2 uker senere...

Hei!

Gikk det bra på møtet? Har aldri hørt noe så ille før!! Fantastisk bra gjort. Den styreren har vel aldri vært ute på en avdelig før, hørtes det ut som.. GRØSS... Håper det går litt bedre for datteren din.. Lykke til med tilvenningen!

Ja, beklager, glemte å skrive hvordan det gikk. Jeg kom fullt forbredt på å krangle, men det første hun gjorde var å rekke meg et ark og si "...siden det er min feil at dere ikke kom på møtet..." Vi begynner i midten av august!!

Så hun var ikke SÅ "grøss" :))))

men må si at førsteinntrykket sitter fast allikevel(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...