Gå til innhold

Er det ingen som kjøper dypvogn / bagvogn? (samme som desember klubben)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte duo for da fikk vi like stor bag som dypvogn - men kunne da bruke bagen i bilen med nett - det kan du ikke med iallefall simo dypvogn pga at du ikke kan ta av kalesjen. og i tillegg slapp vi da kostnaden med å kjøpe sportsvogn da vi trengte det!

Det er veldig greit og praktisk å kunne ta av/bort deler sånn at du får en lettere vogn - også etterhvert som barnet blir tyngre. Men det viktigste er jo å finne en vogn som passer til DERE/deres behov - hvor mye plass har du i gangen, i bilen osv.

jeg vil ha kombi fordi da kan man ta med bagen om man skal inn til,noen som ikke har plass til hele vogna og sånt, da slipper man å vekke og dra opp ungen av vogna, bare å ta ut bagen, men jeg har faktisk vurdert vanlig dypvogn, for det er jo bedre plass i de, med tanke på at jeg får høst/vinterbarn.

Annonse

Men det er jo bare å sjekke i butikken, sikkert forskjell på en del duovogner også, men jeg har iallefall fått inntrykk av at Duo vogn er på en måte bagvong (vanlig dypvog) bare at du får med sportsvogn sete til den som du kan bytte ut med.

Ja, er det jeg har fått intrykk av og, men har en del igjen å lære på den fronten. Hører ikke til på dette trimesteret helt enda heller... Men i og med at bagen kan tas av og byttes ut, så kan det jo hende det går å gjøre dette, kommer vel an på hvor avansert festemekanismen er...

Ja, man må vel nesten bare dra i butikken og prøve ut vognene, det er nok det beste. Er førstegangs selv, så er ikke så lett dette her. Og så har jeg en mor som skal bry seg med det meste vettu ;o)

Lykke til med vognkjøp! Jeg skal ut å handle vogn med mamma (hun betaler) etter ferien! gleder meg!

Jeg har tenkt mye frem og tilbake på nettopp dette å bære med seg sovende barn inn i bag. Prøvde argumentet på gubben da vi var i babybutikken på omvisning (hihi), så han satte i gang å prøve forskjellen. Løftet på den ene, og løftet på den andre, og han konkluderte med at duo-bagen ikke var så mye tyngre. Så vi går nok for den (duo altså), da det i tillegg er voggefunksjon på denne:)

Skjønner forsåvidt de som vil ha dypvogn, og så en mindre sportsvogn. Hadde nok gjort det slik selv, men svigers spanderer vogn, og har bedt oss plukke på øverste hylle:) Derfor duo.

Annonse

Heldige dere som får spandert vogn og diverse utstyr! Her blir det å klare seg på egenhånd, hehe, men det har vi jo vært innstilt på hele tiden. Det eneste positive med å betale alt selv er jo at ingen kan blande seg i avgjørelsen i hvertfall! :-)

Lykke til med vognkjøp dere også! Var forresten godt å høre at duobagene ikke var så mye tyngre da, da kan jeg fortsette å drømme om min kjære Mutsy...

Venter også nr 2 og hadde simo kombi sist. denne gangen har jeg kjøpt simo bagvogn (brukt) er mye finere å se på enn kombi, i tillegg til at kombien blir alfor tung som sportsvogn! bedre med en skikkelig bagvogn i vinter (skal ha i september) og heller kjøpe en lettere sportsvogn til våren.

Hei jeg har kjøpt dypvogn. Nå får jeg baby i september så trenger en stor vogn som holder gjennom hele vinteren. Kjenner noen som fikk baby i november i fjor og ikke hadde dypvogn de slet med at det ble litt trangt utover vinteren/våren nå. Spesielt siden det var en lang kald vinter. De hadde duovogn og følte den ble litt liten, så de angret på at de ikke hadde kjøpt dypvogn. Har sett på duovogn men disse blir en god del smalere enn dypvogna. Så jeg endte opp med en dyp vogn der er det mye bedre plass nå gjennom vinteren. Men alle har forskjellige meninger om dette med vogner, man må bare velger det som man føler er riktig for seg:-)

Vi kjøpte duo-vogn til førstemann siden vi da fikk masse plass i bagen og så var det bare til å sette på sportsdelen da han begynte å ville sitte oppreist. Men etter noen mnd syntes jeg sportsdelen bare var stor og klumpete og tok mye plass i bilen, så vi solgte duo-vogna og kjøpte en lettere sportsvogn.

Nå venter vi nr to, og jeg har kjøpt en simo bagvogn. Er kjempefornøyd med sportsvogna vår, så vil jo ikke selge den, og da er det også unødvendig med en duo/kombivogn. Vi kom forresten aldri i den situasjonen at det var nødvendig å ta bagen av vogna for å bære inn en sovende baby, men det kommer vel litt an på hvor en bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...