Gå til innhold

Var hor Jordmor i dag - ang. babywatcher (Kopiert fra 2. tri)

Anbefalte innlegg

Tok med friheten og kopierte dette innlegget fra 2 .tri. Flere som har hørt noe om dette???????????????? Ble litt stressa nå jeg...

...............

Jeg nevnte for jordmor idag at jeg hadde skaffet meg babywatcher og fortalte stolt at jeg sjekket hjertelyden hver dag og hvor mye den lå på.

Jeg ble ganske så paff da hun kommenterte dette slikt:

"En sånn maskin har strålinger og man bør og skal ikke bruke de mer enn maks en gang i mnd. Og det er derfor jeg bruker den i maks 15-30 sekunder selv på dere gravide som kommer hit"

Gjett om jeg ble nervøs nå. Jeg har jo brukt den morgen og kveld samt endel ganger i løpet av dagen også!

Syns dere hun har rett i hva hun sier? Hvor ofte bruker dere babywatcheren deres??

Lise Veronica

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt en døyt om dette (men husker fra programmet "I mors mage" at ul-lyden var veldig høy for barnet og at man ikke skulle bruke den rett ved barnets øre. Men de sa også at babyen fint klarer å snu seg bort fra lyden)

Jeg har jo en slik maskin, og slapper faktisk heeelt av. Men jeg bruker den ikke daglig (- og i hvertfall ikke mange ganger om dagen slik jeg leste at noen gjør). Jeg bruker den mest når jeg ikke har kjent liv på et par dager og ellers om jeg føler veldig behov for å høre hjertelyden.. - tror jeg lyttet sist helg..

- og om det er skadelig å bruke denne maskinen, så er det jo helt sinnsykt at det ikke står noen advarsler på den??

Alt med måte, og det tenker jeg med babywatcheren også.. :-)

Ja, det tenker jeg også! Prøvde den 3 ganger i går, men det var nok fordi jeg fikk den i går så det var veldig spennende!!

Innbiller meg at jeg får jente nå. Har hørt hjertelyden 3 ganger. En gang på tidlig UL, en gang hos jordmor og i går. Alle gangene har den ligget på 156 - 160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...