Gå til innhold

I dag fikk jeg sjokk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke stått på vekta i en uke og når jeg tok turen opp på den i dag så har jeg jammen lagt på meg 3 kilo i løpet av 1 uke!!!! Det betyr at jeg til sammen har lagt på meg 10 kilo!!! Er jo bare i uke 28....:-\

Var egentlig ganske slank fra før, nå får jeg høre hele tiden at jeg har lagt på meg godt, og ikke bare på magen...

Litt kjipt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Ta det helt med ro, ei veninne av meg er i 22 uke og har lagt på seg 15 kilo... De renner nok av etter fødselen, det gjorde mine 16 sist graviditet:-)

Venter du jente siden du har lagt på deg ikke bare på magen??

Skrevet

At folk ikke kan holde kjeften sin!!!!! Jeg blir så provosert!!! Det er faktisk helt vanlig å legge på seg i graviditeten - 10-20kg er alt innenfor normalen. Det skjer ikke nødvendigvis i stigende rekkefølge heller, det kan stå stille noen uker før det jumper oppover igjen. Ikke bekymre deg!!! Jeg gikk opp 17kg forrige gang, og ved bryllupet mitt 2.5 mnd etter fødsel var nesten alt borte igjen - kun ved å amme og gå tur.

Drit i hva folk sier - så lenge du vet at du spiser sunt og godt og er i normal aktivitet så knøttet der inne har best mulige forhold, så er de ekstra kiloene noe vi bare får leve med :)

Skrevet

Hvis det kan berolige deg.. så gikk jeg også opp 10kg til uke 28 med forrige mann.. Det som skjedde var at jeg gikk ikke opp noe mer. Så det ble med de kiloene.. det er ikke alle som legger på seg i 3.trimester. Gikk ned 15 kg tilsammen etter ca 2mnd. så du trenger ikke bekymre deg! Bare du ikke spiser masse usunt og sånnt da altså.. da legger man jo på seg ekstra..

Skrevet

Jeg er i uke 27 og har gått opp 10 kg.. Plager meg ikke i det hele tatt.. La på meg 10 kg med Amy, men gikk det ganske fort ned igjen... Dette er kiloer sopm vi faktisk har behov for.. Eller la meg rette meg selv.... H*n har behov for de.... Om du har lagt på deg andre steder enn magen.. Javel.. De forsvinner oxo etterpå... Dette er lagre som du trenger nå....

Skrevet

Er i uke 19 og har gått opp 10 kg, jeg... Tror det med vekt avhenger av utganspunktet, og vi er så forskjellige så det kan ikke sammenliknes.. synes det er trist at folk er opphengt i vekt.. tenk på hvilket under det er at kroppen får til dette! Don't worry - be happy!

Skrevet

Som du skriver var du slank fra før, og du skal være glad for at du legger på deg. 10kg på 28 uker er allikevel ikke mye, da det er den tiden du i utgangspunktet legger på deg mest. Selv om man kan få vann som også veier mot slutten, er det ikke sikkert du vil legge på deg så mange kilo til. Men uansett, vær glad for at du legger på deg litt ekstra og jeg snakker av erfaring. Jeg la på meg 12kg sist svangerskapm, og jeg raste ned de +++ kort tid etter fødsel. Når folk rundt meg snakker om det i dag, så jeg nesten syk ut fordi jeg ble så tynn, og jeg var ikke akkurat slank i utgangspunktet. Har alltid trent mye og vært noe muskuløs. Men alt ble borte... Unn deg de kiloene du;o)

Skrevet

Er i uke 24 gått opp 11 kg jeg....

Med forrige gikk jeg opp totalt 34 kg. men så var jeg bare 48 kg når jeg ble gravid....82 når jeg fikk min datter. gikk ned til 64 etterpå... holdt meg der til en mnd før jeg ble gravid igjen. da var jeg 59 nå 70kg.

Skrevet

Møtte på en fremmed dame jeg, som snakket med meg rundt graviditet osv. så sa hun: ja du ser ikke ut til å ha lagt på deg noe annet enn magen, det skal du være glad for. Så sa jeg, vel jeg har lagt på meg 7,5 kg allerede, var da i uke 28 !

Så sa hun: "OI JA DA MÅ DU PASSE DEG - det var FRYKTELIG mye så ung som du er..."

Hadde lyst å klaske til hele dama...haha !

Skrevet

hvis du skal ha nøyaktig vektfremgang fra uke til uke skal du veie deg samme dag samme tidspunkt og helt iført samme klesplagg, da får du det nøyaktig.

Men du må tenke på det at om du har spist, vært på do og gjort både det ene og det andre, det teller.

Hvis du har forstoppelse kan du ikke telle det vekttallet du får pga ekstra mat i magen.

Skrevet

uke 17, gått opp 9kg...og var ikke tynn i utgangspunktet, men ganske så normal...

Skrevet

Hei!

Tror det kommer litt an på utgangspunktet jeg. I mitt 1 sv.skap var jeg 61 kg når jeg ble gravid, la fort på meg, og hadde lagt på meg til sammen 19 kg når fødselen var der. Gikk ned alt igjen etterpå.

Har lagt på meg 10 kg siste året pga en medisin, og er nå i uke 15 og har ikke lagt på meg 1 eneste gram.

Skrevet

Dette er er helt normalt og virkelig ikke noe å få sjokk av.

Begynner å bli lei alle hysterieske innlegg om vektøkning. Det er helt normalt å legge på seg. Noen går opp 30 kg og mister alt etter noen måneder, andre går opp 10-12 kg og klarer aldri å bli kvitt alt. Vi er forskjellige, men alle legger på seg noe - det er i alle fall sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...