solstjernen - seksbarns mor Skrevet 23. juni 2006 #1 Del Skrevet 23. juni 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120811 Hadde vore kjekke penger om en skal pusse opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Afrodite* Skrevet 23. juni 2006 #2 Del Skrevet 23. juni 2006 Uff, vanskelig å si, men vet ikke om jeg hadde turt det.. Uansett hadde jeg vært fornøyd med 20.000 i finnerlønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smokie m/ nr 3. Skrevet 23. juni 2006 #3 Del Skrevet 23. juni 2006 Den var vanskeleg.... Eg er egentleg ærleg av meg, så når eg fekk ein null for mykje feriepengar i fjor (20000 istaden for 2000), ringde eg og sa frå... Det var ein arbeidsplass eg hadde jobba litt på for over 1 år sidan. Fekk ein blomsterbukett fordi eg var snill og ærleg då Og har seinare fleipa med at det var den dyraste buketten eg har fått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juni 2006 Ja 20 000kr er mye penger det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 24. juni 2006 #5 Del Skrevet 24. juni 2006 Hadde sikkert tenkt at de kunne jeg beholde siden eieren var død. Men spørs om jeg hadde hatt nerver til det. 200 000 er jo mye penger. Så jeg hadde nok gitt beskjed etter en stund sånn at jeg fikk sove om natten. 20 000 er jo ikke å forakte det heller:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 24. juni 2006 #6 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg hadde nok beholdt pengene ettersom den som bodde der före meg ikke levde lenger. Men hadde nok fått litt dårlig sammvittighet etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjanne Skrevet 26. juni 2006 #7 Del Skrevet 26. juni 2006 Oii, dette hadde vi nok mått vurdert nøye hvis det hadde vært en reel situasjon for oss. Men min første ærlige (egoistiske) tanke er å sette pengene inn på høyrentekonto og la de rente seg. Hvis ikke man hører noen i løpet av x-antall år, så hadde jeg betalt de ned på huslånet e.l Mulig den dårlige sammvittigheten hadde kommet krypende. Hmmmm, mye mulig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 27. juni 2006 #8 Del Skrevet 27. juni 2006 Hm...fristende å beholde de da.....Men jeg vet heller ikke om jeg hadde turt, eller om samvittigheten hadde "kvalt" meg tilslutt. Tror kanskje jeg hadde sjekket litt om det var noen som skulle arve pengene....Barn eller barnebarn eller noe. Da hadde jeg ikke beholdt dem. Men hvis den forrige eieren ikke hadde noen arvinger........da hadde det jo vært litt lettere å beholde dem. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vb-76 Skrevet 27. juni 2006 #9 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg vet faktisk ikke... Da jeg leste artikkelen så stemte jeg samtidig rett etterpå hva jeg ville gjort. oG svarte da at jeg hadde gått til politiet.. Men jeg vet ikke jeg. hadde nok fått altfor dårlig samvittighet til å beholde pengene. Men hvorfor gjemme de inni veggen da?? Fordi de ikke ville at arvingene skulle ha pengene kanskje??? At de som en gang overtok huset og fant de, skulle ha de?? Hadde nok til syvende og sist meldt fra til politiet, da samvittigheten nok hadde tatt overhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå