Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #1 Del Skrevet 23. juni 2006 Leser mange innlegg om helsesøstre som er "rare", "hysteriske over vektoppgang eller manglende vektoppgang" ++++ Med førstefødte hadde jeeg en helsesøster som var blid, hyggelig - gjorde jobben sin - og stolte på mine uttalelser som mor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5444901-hva-er-det-med-helses%C3%B8stre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 23. juni 2006 #2 Del Skrevet 23. juni 2006 Tror nok det finnes mange forskjellige helsesøstre ja:) "Min" er også bare blid og hyggelig og oppmuntrende. Men hører mange som ikke er fornøyd med sine ja.. Kjedelig når de skal henge seg opp i vekt bl.a. Vi blir jo så lett usikre da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5444901-hva-er-det-med-helses%C3%B8stre/#findComment-5445002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #3 Del Skrevet 23. juni 2006 Litt fort i svingene..prøver igjen: Leser mange innlegg om helsesøstre som er "rare", "hysteriske over vektoppgang eller manglende vektoppgang" ++++ Med førstefødte hadde jeg en helsesøster som var blid, hyggelig - gjorde jobben sin - og stolte på mine uttalelser som mor. Jeg var da 26 år, førstegangsfødende. Egentlig trygg i rollen som mor; lurte ikke på så vanvittig mye.. Hadde jobbet ett par år etter fullført utdanning, skoledame med spesialkompetanse.. Gutten min var bestandig lang og slank; la til tider på seg lite - men ingen ble helt hysteriske av den grunn. Ekstra kontroll innimellom - uten at man fikk dommedagsfølelse av den grunn:) Så flytter vi, og blir boende på et lite sted. Må samarbeide med helsesøster i jobbsammenheng; og det går fint det.. Så får jeg et barn til; og lurer kanskje på enda mindre enn det jeg gjorde med førstemann.. Har fått ei frisk og fin jente, som var litt mer lubben enn det broren var da han ble født. Det var gutten min også i noen uker - før han fikk en knekk i vektskurven - og ble lang og slank istedet.. Så da babyjentas kurve fikk en knekk, ble jeg ikke så voldsomt bekymret - for jenta får rikelig med mm, og er blid og fornøyd. Helsesøster får meg likevel til å føle meg ubekvem i situasjonen; og har en sånn "du vet ikkeno - jeg vet alt-holdning.." Jeg skubber denne tanken bort; og drar på neste helsestasjonskontroll... Da var vekstkurven helt ok... (som jeg mente den kom til å være..) MEN: Hun følger et sånt program (DIALOG) - som alle foreldre får. Ett ark hver gang, samtale om det som står.. Hun snakker til meg som om jeg var et lite barn; og belærer meg om kommunikasjon med barn... JADA... Her jobber jeg med kommunens aller svakeste elever, og kommunikasjon med barn er nettopp min sterke side.. (noe hun vet pga. at vi har samarbeidet..) Følte meg som en skikkelig IDIOT der jeg satt... (og jeg har ganske ok selvoppfatning på at jeg gjør en god jobb som mor og fagperson) ÆSJ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5444901-hva-er-det-med-helses%C3%B8stre/#findComment-5445006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå