Gå til innhold

Noen som egentlig burde vente med å lage barn, men som fyrer løs alikevel.....??

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.!

Så spennende å se alles "tilstandsrapport".

Mye forskjellig, men mest av alt "godt og blandet".

Tydelig at de fleste velger å følge følelsene fremfor å legge de praktiske forholdene til rette. Vi har tidligere gjort alt i "feil" retning, men det har alltid ordnet seg til det beste. Tror at veien blir gjort til etter som man går den...

Lykke til alle sammen!!

Det er en flott jeng med jenter her inne :)

Fortsetter under...

Vi har et hus som vi pusser opp. Er ferdig med mye, men det er allikevel fortsatt veldig mye som er igjen da. Har to biler. Og overkommelig økonomi.

Sambo er nå hjemmeværende da det ble nedskjæringer på jobben hans. Jeg er fortsatt i prøvetid i min nåværende jobb. Så egentlig ligger vel ganske lite tilrette her, men vi prøver å bli gravide uansett. Ikke lett å planlegge en graviditet for det hele skjer når det skjer.

Vi tenker at så lenge vi er innstilt på at det kan blir tøft økonomisk, så går nok det hele ganske bra.

Tja.. egentlig så burde jeg vel først og fremst blitt negldesigner som jeg absolutt vil! Eller.. først må jeg få en jobb (prøver, men det går ikke særlig bra) spare 40 000, og SÅ bli negldesigner.. jada, lettvint.

Mannen min tjener veldig bra så økonomisk skal ikke jeg klage:-)

har jeg først prøvd i to år så ikke f*** om jeg gir meg nå nei!

Dessuten, vi fikk jenta vår når vi var 20, vi leide en liten leilighet og økonomien var ikke særlig bra. Men vi klarte oss bra likevel. Man må ikke ha to fulle stillinger med masse penger, stort hus og fancy bil for å ta vare på et barn!

Nå har vi hus, fin bil og god økonomi, men blir ikke gravide.. pussige greier..

Jeg hadde vært sammen med en gutt i nesten ett år da jeg ble gravid. Jeg var midt i studier(juss) og han var ferdig utdannet økonom, men med en dårlig betalt første jobb(198000). Vi hadde akkurat flyttet sammen, og lenge vurderte jeg abort. Men vi valgte heldigvis å beholde barnet som nå er en flott gutt på 8 år. Da han ble født, tok vi opp lån og kjøpte leilighet. Jeg hoppet av jussen, men valgte heller BI og markedsføring via fjernundervisning på nett. Det gikk bra. Sambo fikk også ny og bedre betalt jobb, og etter 2 år var jeg ferdig markedskandidat. Da dukket drømmejobben min opp, og vi flyttet ut av leiligheten og inn i hus. Ett år etter giftet vi oss, og så kom den et planlagt barn til verden. En gutt til :). Nå er vi i gang med å lage 3.mann og alt ligger tilrette for det.

Poenget mitt er egentlig at selv om ting kan starte opp litt skjevt, så løser faktisk det aller meste seg.. Man må ha tro på det og stå på litt. Ikke gi seg...Lykke til!

Tror at det er veldig individuelt hva som er riktig å gjøre. For noen vil det nok lønne seg å vente, men er man klar så er det bare å kjøre på, mener jeg...

Min mor har alltid sagt at det aldri passer helt å få barn. Det vil alltid være noe man burde, skulle eller ønsker å gjøre før barna kommer.

Min søster fikk barn tidlig, og har vært alene med ansvaret for barnet hele tiden. Dette var midt under utdannelsen hennes. Min bror fikk også barn tidlig, før han begynte høyere utdanning. Dette har ført til at begge mine søsken har hatt det rimelig trangt økonomisk,og har måtte ta utdannelse, kjøpe leilighet ol ETTER at de har fått barn. De har det imidlertid veldig bra begge to idag, og er lykkelige med de valgene de har tatt, og vil ikke bytte med noen.

Selv har jeg valgt å gjøre ting i "riktig" rekkefølge. Jeg har tatt utdannelse, fått en god og solid jobb, jobbet i noen år, kjøpt hus og sitter veldig godt i det akkurat nå. Er i et stabilt forhold med mannen i mitt liv, så alt er klart. Men hva skjer??

jo...Ingenting! Vi har prøvd å bli gravid i et halvt år nå, men foreløpig uten resultat. Jeg trodde vel at i det øyeblikket jeg ønsket å bli gravid så skulle det skje nærmest over natten... Ja, ja så naiv kan man være......

Så moralen er vel at det ikke nytter å planlegge for mye. Barn kommer ikke som bestilt, så ønsker og føler man seg klar for barn, er det bare å begynne å prøve med en gang.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...