Gå til innhold

Juni: Theodor kom på termin! (min fødselshistorie) (ikke for sarte sjeler...)


Turbomamma (gutt 170606)

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Endelig har jeg også blitt mamma. Her skal dere få høre hvordan det gikk til:

 

Onsdag 14. Juni våknet jeg med dundrende hodepine kl 06 om morgenen. Jeg hadde hatt en urolig og vond natt, med mange kynnere og endel do-besøk. Jeg hadde time hos fastlegen min 08.30, så jeg karret meg inn i bilen og kjørte avgårde. Legen min tok blodtrykket mitt og det var veldig høyt. Jeg hadde +2 proteiner i urinen, og var hoven og vannete i hele meg. Hun ringte føden, og jeg dro direkte dit. Der fikk jeg diagnosen svangerskapsforgiftning. Legen på sykehuset undersøkte meg for modning og jeg hadde 3 cm åpning! Hjelp!! Legen strippet meg (au!), og jeg ble innlagt med streng beskjed om å holde meg HELT i ro. Jeg fikk ikke se på tv eller lese en gang! Litt utpå dagen kom en liten rie, og jeg trodde ting var i gang. Men ingenting skjedde, jeg lå der hele onsdag og hele torsdag uten noen flere tegn på at fødselen var i gang. Holdt på å kjede meg i hjel, men blodtrykket var så høyt at jeg kunne ikke gjøre noen ting.

Fredag 16.6 kom legen inn om morgenen og sa at i dag skulle jeg settes i gang! HURRA tenkte jeg, og to en lang og god dusj før jeg ringte og fikk pappaen til å komme. Han kom og jeg ble lagt på fødestue. Kl. 11.40 tok de vannet mitt, og 10 minutter etter kom første rie. Den var enorm, og ble etterfulgt av 4 timer med sterke rier med 2 min mellomrom. Kl 16 var jeg så sliten at de ga meg epidural. Da hadde jeg skreket etter det i en time allerede. Epidural var himmelsk, og både pappaen og jeg sovnet nesten. Fikk litt mat og et oar timers pause, mens vi ventet på at babyen skulle trykke seg lenger ned. Kl 19 hadde jeg full åpning, men babyen lå fortsatt langt oppe. Epiduralen tok bort riene så denne perioden var gansk ok. Følte bare at jeg måtte mer og mer på do. Kl. 22 kunne jeg begynne såvidt å trykke. Vi var alle overbeviste om at babyen skulle bli født den 16. Juni. Men mine presrier var veldig ueffektive, så det gikk veldig treigt nedover. Da jeg hadde presset hardt på i to timer trodde jeg at jeg skulle dø. og han var fortsatt ikke helt ute. De så hodet, men det gikk altfor sakte. Så det ble bestemt at han måtte ut, og det med sugekopp! Vakumet slapp 3-4 ganger pga min sønns enorme fødselssvulst (lang tid på vei nedover), så tilslutt ropte legen på tang. Men da hadde jeg virkelig fått nok og hvor jeg hentet krefter fra aner jeg ikke - men ut kom han og det på et siste kraftig press. Plopp sa det, og så var verdens nydeligste guttebass født. Klokken var 00.46 Lørdag den 17. Juni 2006. Smertene slapp med en gang, en helt vanvittig lettelse! Måtte syes godt igjen, for jeg hadde visst blitt klippet både her og der og sprukket opp også visst.. Men det hadde ikke jeg merket i det hele tatt. Morkaken min fikk jeg se, den var enorm og veide en kilo. Theodor veide 4040 gram og var 53 cm lang. En stor og flott, frisk gutt! Han var 35 cm rundt hodet.

 

Nå er vi hjemme og det er herlig, spennende og litt skummelt. Gratulerer til alle dere som har født, og lykke til til alle dere som skal - det er faktisk verdt det! Livet er herlig!

 

 

Store klemmer fra

 

Mammaen til Theodor

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg være den første til å gratulere med gutten din....Håper babyen min kommer snart...Har termin på st.Hansaften jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Godt og høre at dere har det bra nå.

Vi hadde også en tøff fødsel, men nå er alt bra og alt er bare ubeskrivelig herlig:)

Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulsere så masse. Hørtes ikke noe særlig ut. Godt alt gikk bra og at dere fortsatt har det bra. Kose dere masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye...

Skal til å skrive min egen fødsels historie nå....

Den ligner ikke din i det hele tatt.

 

Kos dere, det gjør vi.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann og gratulerer!

Høres en del ut som min fødselsopplevelse faktisk -

datteren min kom den 20.06 kl 02.07, etter mange timer og med over to timer med pessrier + vakum. Veide 3900 g og 53 cm lang. Stor morkake, så den lille har kost seg godt på min bekostning.

Lykke til videre!!

Det er fantastisk å være mor!......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...