Gå til innhold

er mannen deres mindre hjelpsom nå enn med nr 1??

bebis i magen :)

Anbefalte innlegg

Kan tydelig huske sist jeg var gravid, ( har ei tulle på snart 2 år ) så var samboren mer hjelpsom med husarbeid, handleposer, og jeg fikk sove når jeg var trøtt... men nå er det ikke slik :( hadde håpet på litt mer hjelp og omtanke, men neida... selv om jeg jobber om natten får jeg bare 5 timer søvn før jeg må opp med "lillemor" det er slitsomt!! er bare 9+2 uker og gruer meg om dette fortsetter!!

Flere som har det slik?

Fortsetter under...

nei absolutt ikke, han er veldig hjelpsom, akkurat som tidligere og lar meg såvidt bære dorullene når vi har handlet... hehe

men han er mindre "involvert" ellers, tenker på sist, da var han med på absolutt alle lege og jordmortimene, spurte og grov om alt han kunne. Nå har han ikke vært med på noen og jeg har egentlig ikke savnet han der heller. Det er jo ikke så lenge siden sist og alt er temmelig likt så det er egentlig bare for det "formelle" egentlig. Dessuten er det veldig lang ventetid for legen og det tar gjerne en time eller mer før man kommer inn så det hadde blitt veldig mye flextid som hadde gått bort der for han, tror han mister nok ettersom han bringer og henter sønnen vår hver dag og prøver så godt han kan å gjøre barnehagedagen kortest mulig.

• 2 uker senere...

Nei, tvert imot! Denne gangen er jeg mer kvalm og trøtt enn sist pluss at vi har en aktiv 4-åring. Mannen min sørger for at jeg får min "siesta" og tar meg ungen vår ut og leker så jeg skal få fred og ro.

Kanskje mannen din ikke er klar over at han nå overlater mye til deg. Ikke forvent at han skal se dette av seg selv. SI IFRA OM DINE BEHOV! Menn trenger innimellom å få ting inn med spiseskjeer. Ikke pent pakket inn i subtile hint.

Hilsen en som gleder seg veldig til å få nr. 2

Nei, mannen min forstaar at det foerste trimesteret er veldig tungt. Det er da jeg er kvalm, troett og svimmel. Men jeg maatte si klart i fra!! Foerst da jeg sa at det gikk mot sammenbrudd tok han meg paa alvor. Selv om vi egentlig ikke har raad gikk han med paa aa ansette en vaskehjelp, og det er han som staar opp om morningene naar datteren vaar paa 19 mnd vokner. Jeg overtar naar han drar paa jobb (er selv hjemme).

5 timer er for lite soevn natt etter natt naa som du er gravid. Si klart i fra til mannen din at du ikke klarer dette skal det fortsette saann. Staa paa ditt, og da vil han maatte ta deg paa alvor.

• 2 uker senere...

Er gravid med nr 4, og det er tydelig at svangerskap har blitt litt hverdagslig her i huset ja.... :-) Er nok ikke vond vilje, men det er lite hjelp å få ja, med mindre jeg ber om det. Jeg må i større grad snakke i store bokstaver når jeg har behov for hjelp, ekstra hvile ol en første gang. Tror nok dette er ganske vanlig. Tenker også at første gang var det bare oss to, mens det nå er tre barn som også krever sin del av pappaen sin oppmerksomhet og omsorg, mens mammma vagger rundt med stor mage.

Vi får være flinke å si fra hva vi har behov for!!

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg venter barn nummer 3, og min mann er mye mer hjelpsom nå enn tidligere. Jeg er i uke 34+1 og er noe plaget med bekkenløsning. Har fått forbud fra min mann om å handle alene fordi jeg ikke skal bære noe tungt. Han ordner huset og tar seg av ungene. Når jeg skal ta klær ut av vaskemaskinen iler han til og bærer dem for meg.

Utrolig deilig å få så mye hjelp. Jeg har selvsagt sagt i fra, pluss at han har jo øyne. Når jeg går krokete ut på vaskerommet skjønner han at jeg ikke har det godt.

Dere må bare si i fra at dere trenger mere hjelp, så ordner det seg nok.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...