Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #1 Del Skrevet 22. juni 2006 Skal ned endel kilo..... trener på mor og barn trening 2 ganger i uka. Har sykkel og treningsmatte hjemme. Hvordan burde jeg legge opp et treningsprogram? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5442645-noen-som-har-litt-peiling-p%C3%A5-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ Rødhette ♡ Skrevet 22. juni 2006 #2 Del Skrevet 22. juni 2006 Vanskelig for meg/oss å si hvordan du burde legge opp et treningsprogram... Men det er viktig og trene vekter itilegg til kondisjon.. Også skal du ha minst 48 timers pause mellom hver muskelgruppe... Du kan jo lese litt innpå her... iform.no Du kan gjøre veldig mye trening med vekter hjemme ..., har du ikke vekter kan du bruke 0.5 l brusflasker og fylle med vann/sand avhengig av hvor tungt du vil ha det.... Vil ikke anbefale deg å trene mer en 4 ganger i uken.. Musklene trenger pause.. Nå vet jeg ikke hvordan mor og barn trening foregår.., men når du trener ellers får du max effekt om du trener max.. Ta i det du orker og tøm deg helt... Hele poenget er at det skal mere kcal ut en inn.. Gjør man det vil man gå ned i vekt.. =) Masse lykke til..=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5442645-noen-som-har-litt-peiling-p%C3%A5-trening/#findComment-5443447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benki Skrevet 25. juni 2006 #3 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvis du har sjans ville jeg prøvd å få til morgenpromenade 2-3 ganger i uken.. f.eks. sykle 45-60min på middels intensitet FØR frokost. Da er karbohydratlagrene tomme og du vil forbrenne mer fett! Men trener du for hardt vil det bli skilt ut kitoner og du vil bryte ned muskler så det er viktig du trener med middels intensitet!! Videre ville jeg prøvd å få til styrketrening 2-3 ganger i uken. Da øker du den generelle forbrenningen din. I lengden vil det ikke være nok å trene styrke hjemme, men det vil fungere de første par mnd. Når du trener styrke er det viktig at du løfter max. Dvs klarer du å løfte 15 repitisjoner så må du legge på mer motstand.. ideelt bør du ligge på 8-12 rep.X 3sett... Forslag til styrkeprogram hjemme: squat:Dype knebøy.Prøv å bruke ektra tyngde vhja. fylte brusflasker el. Stå m skulderbredde avstand mellom beina og bøy i beina så rumpen nesten går i gulvet. Hold ryggen rak. Knærne skal stå rett ovenfor tærne når du er nede så det er viktig å bøye seg rett ned og ikke fremover!! Vekten ligger mer over hælen enn over tærne. 3 sett Utfall med bakre bein på en stol(prøv å holde to 1,5 liters flasker m vann i hendene el i en sekk på ryggen) Stå ca 1m fra stolen og plasser kun bakerste fot på tuppen av stolen. Stå m helt ra(k rygg og bøy i fremste foten.Pass på at vekten ligger på den fremste foten.. bakerste foten bare hviler på stolen(litt vanskelig å beskrive men håper du forstår hva jeg mener) 3 sett på hver fot. bakre delta:Sitt med rumpen helt på tuppen av en stol. samle beina.Legg overkroppen ned på beina (magen og brystet i kontakt med låret)og armene ned på hver side av beina mot gulvet. Hodet opp! Ha 0,5 liter vannflaske i hver hånd. Hold armene strake.Samle armene mellom beina.Hold kroppen bøyd og hev armene strak ut til siden så du presser skulderbladene sammen. Hev armene så høyt at de står rett ut fra kroppen(vannrett m gulvet)overkroppen hviler på lårene.Og senk ned igjen. 3 sett skulder side hev:stå med 0,5l flaske i hver hånd. Lett bøy i albuene. Hev og senk armene ut til siden (med bøy i albue)Når armen er hevet skal overarmenstå vannrett ut fra skulderen og du skal ha 90 graders vinkel i albuen, så underarmen peker rett frem. 3 sett Biceps curl(overarm): Bruk vannflasker. Hold albuen inntil siden og bøy og strekk på armene(før hendene opp mot skuldrene og strekk ut igjen) albuene hele tiden inntil siden. 3 sett Dips(bakside arm):bruk to stoler. På den ene har du beina og på den andre hendene.Hold hendene på håndbakken på stolen og fingrene ut fra stolen(du på her kanskje ha noen som kan stå bak den stolen du har hendene på og holde den så den ikke tipper.. evt kan du bruke sengekanten. Så bøyer du i armene så setet kommer nærmere bakken og løft opp igjen. 3sett Rygg:Ligg på magen og løft opp motsatt hånd og fot strekk ut så lang du er i løftet hold oppe 5sek og senk ned igjen.3 sett m 20 repitisjoner. Mage: Planke: Ligg med tærene i gulvet og på albuene.. resten av kroppen er oppe av gulvet. Ligg med helt stabil rygg!!Pass på å ikke svikte i ryggen og ikke stå med rumpen i været. Bare ligg og hold posisjonen i 30-60sek 3 sett. Mage: sit ups:50 vanlige + 25 der du bare går halveis ned(men helt opp) 30 skrå på hver side puh!! Dette ble langt.. men dette er et kjempe effektivt hjemmeprogram!! Når du merker at hver øvelse går helt greit og at det ikke lenger er tungt nok så bør du prøve å trene styrke på senter!! Hvis du orker så ta 15 min med temposykling m høy puls rett etterpå=) Gos trening!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5442645-noen-som-har-litt-peiling-p%C3%A5-trening/#findComment-5464756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå