Gå til innhold

Han liker ikke middagsglass lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til lette middager jeg kan lage til gutten min på 15mnd?

Han liker ikke middagsglass lenger. Han har vel vokst fra det. Når vi voksne skal ha "voksen-middag" (kjøtt) har det vært så greit å gi middagsglass. Han har så få tenner. Nå fremover må han av og til få sin egen middag. Hva lager dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke tenner for å kunne tygge, Kaia spiste softkorn-skalker da hun bare hadde to små riskorn nede...

Her i huset er det følgende kjempepop:

Spagettiskruer med pesto(!) eller annen spagettisaus (også hvit). Pesto bare ETER hun, det er noe så enormt godt!

Fryst grønnsaksblanding med erter og gulerøtter. Varmet, selvfølgelig. Nam erter...

PØLSE!!! (husk å kutte på langs, så de ikke får det i halsen)

Kyllingbiter.

Fiskepinner.

Ris, gjerne som kladder litt.

Røykelaks ;)

Eggerøre.

Potetbiter.

Skrevet

gir nesten gutta mine all mat vi spiser, med unntak av veldig salt mat. Moser da heller alt i en liten stavmikser. Hva med å lage den maten du vet han spiser, og fryse det i porsjonsposer - varm det opp når maten dere spiser ikke passer. Ellers så må jeg henge meg på pasta med pesto - bruk fullkornspasta og det er nesten et fullverdig måltid. Tar forresten ofte potet og grønnsaker fra middagen, og moser det sammen med tunfisk fra boks. Det fungerer, og er veldig sunt for barnet. Kan til og med kombineres med litt pesto og olivenolje - så får barnet mye godt fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...