Gå til innhold

April: mat

**synne**

Anbefalte innlegg

Snuppa spiser så lite... Det er ganske fortvilende. I dag har hun spist i underkant av en skive, 1/3 middagsglass (hjemmelaget middag), en boks med yoghurt, og drukket 0.7 dl saft...

Vanligvis spiser hun ca to-tre skiver, et glass med middag, en fruktpure og kanskje en yoghurt. Er det ikke veldig lite?? Hun drikker aldri mer enn max 1 dl drikke utenom pupp -nå bare morgen og kveld... Og om kvelden vil hun nesten ikke ha pupp lenger, men våkner i 11-12 tida på natta og vil ha... Hun vil stort sett bare ha leverpostei på skivene, kan til nøds lure inn en bit eller to med nugatti eller smøreost... Og fårepølsen spiser hun galant, mens skiven ligger igjen på gulvet...*sukk*

Ja, melk får hun fremdeles litt utslett av så det vil jeg ikke gi... og grøt får hun hysteriske anfall av hvis hun ser at jeg har tenkt å gi henne.. :(

Hva ville dere gjort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann - skjønner at du er litt fortvilet nå.

Er det bare i dag hu har spist så lite?

Som du skriver - hun pleier å spise mer. Hvordan er det med dei tennene hu slet med her sist uke... Hun er frisk ellers?

Eg har sett at LillePia ikke liker å tygge hard mat når tennene er nesten ute. Tror hu har veldig vondt i det dei kommer. Da får me bare i henne middag som er så og si rennende og grøt. Alt annet blir spyttet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun får sånne byer av og til, men hun spiser jo generelt lite -og det syns jo på vekta... *håper hun snart er over 9 kg*... Tror ikke det er flere tenner på gang nå..men vet jo aldri.. Hun er frisk og rask, så det er ikke der det ligger heller...

Hun vokser jo i lengden, så snart kan vi pakke vekk str 74!! *Sukk* er bare så slitsomt når hun ikke vil ha noen ting!! Til nå i dag har hun spist en skive og 3/4 rundstykke.. Ikke drukket noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matilde også har sånne perioder, men spiser alltid godt av grøten (som hun får til lunsj og kvelds). frokost kan bestå av en halv skive uten skorpe (mot "normalt" en skive), av og til bare et par biter. får en liten mellomlunsj når hun våkner fra duppen sin rundt ett, og da får hun yoghurt blandet med frukt/fruktmos. middag er hun særs sparsom med, på en god dag får jeg i henne et middagsglass eller tilsvarende. noen ganger bare en halv pølse eller et par skjeer med halvmoste grønnsaker.

hun er flinkere til å drikke. jeg har ei flaske/kopp stående hele dagen med vann, tilbyr henne denne av og til (så hun ikek glemmer seg ut) og så får hun melk til frokost og kvelds (elsker melk, så da drikker hun vanligvis rundt en dl til hvert måltid).

men tips til å få i henne mer? vet ikke helt. av og til hjelper det hvis matilde får noe å leke med ved matbordet og så mater jeg henne når hun er fordypet i det hun holder på med. da gaper hun ofte på vane. noen ganger er det best å spise selv, så da lar jeg henne søle i vei. og drikken har vært opp og ned, så jeg har periodevis vært "hard på flaska" og laget kosestunder der hun ligger i fanget og drikker mens jeg koser henne på kinnet eller vi bare ser ut i lufta begge to. virker som om hun liker pausen (av og til) selv om hun ikke er trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...