Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker meg en tur inn til dere.

Har vært og sniktittet tidligre også, og det ser ut som dere har det så koslig her inne. Lite intriger og alle kjenner alle:-)

Men har et spørsmål om hva som skjer når vi har søkt IVF,og på hvilke sykehus som det utføres IVF. Selv bor vi i Elverum

Er veldig ny i gamet egentlig. Har bare kommet til 1. av 3 Pergokurer, men det er store muligheter for at vi ikke får barn på den naturlige måten da sambos svømmere er alt for få og de som svømmer svømmer egentlig ikke - de har mer apstinenser.

Hadde blitt veldig glad hvis noen kunne fortelle meg kortfattet om hva vi har i vente utover høsten/vinteren fra og med vi har søkt om IVF.

Ha en fin kveld:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Justme,

og velkommen til disse sidene!

Håper selvfølgelig ikke du trenger å være her, men du skal være hjertelig velkommen.

Vi sliter også med dårlige svømmere, de er dårlige på bevegelse, utseende, jeg tror alt er gæærnt med de jeg..

Vi søkte IVF på Rikshospitalet i begynnelsen av november i fjor, var inne og leverte noen blodprøver i februar, og til forsamtale i slutten av april. Vi fikk vite at ventetiden er bortimot 9 måneder, og fikk beskjed om at egguttak/innsetting blir senest i oktober. Da har de regnet fra vi var inne i februar.

Når vi var på forsamtale var vi sammen med tre andre par, og fikk snakke med en veldig søt sykepleier som fortalte oss om gangen i forsøkene. Hun viste oss også hvordan vi skulle bruke medisinene, også fikk vi en rundtur på avdelingen. Fikk bl.annet se hvor eggene legges på frys, og hvor delingen osv skjer!

Så fikk vi snakke med en lege, som satte opp gjennomsnittet på min syklus (lurt å skrive ned nå hvor lang syklusen din er), og vi kom frem til at vi skal igjennom ICSI (mikroinjeksjon) siden sæden er så dårlig.

Det er så koselige folk der oppe, jeg vet jo ikke helt hvor du skal, men Riksen kan absolutt anbefales synes jeg. Jeg vet at de har IVF ved Ullevål også.

Håper dette var litt oppklarende, kan jo fort bli litt rotete...

Lykke til med pergokurene, håper de gjør underet for dere!!!

Hilsen

Skrevet

Hei Snupi76!

Tusen takk for svar:-)

Det var godt å få lese om hvordan ting skjer i praksis. Ikke så stor og skummelt lenger.

Supert at både Rikshospitalet og Ullevål IVF-avdeling.

Ha en god helg:-)

Skrevet

Hei.

Tenkte bare informere om at st.olav også har ivf. Vi søkte i vinter, etter at søknaden er godkjent har de ca 6 måneders ventetid. Litt kortere enn Oslo. Vi skal inn til første ivf i oktober.

Flere gyn jeg har snakket med har anbefalt trondheim, da de har gode resultater. Men det vet jeg egentlig lite om.

Ville bare informere deg om det.:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er henv til Porsgrunn...

Har hørt at de har best resultater....ikke vet jeg.

Men det var kortest ventetid der da jeg ble henv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...