Gå til innhold

Hvorfor skal jeg IKKE kjøpe Quinny freestyle 3xl comfort?

Anbefalte innlegg

JEG ER UTE ETTER:

* Barnet mitt er 7 mnd.

*Vogn som er lettere enn duo vogna å lempe inn og ut i bilen

*Vogn som jenta kan sove i, altså der ryggen kan legges ned.

*Vogn med regulerbart fotbrett.

*Vogn som kan snus begge veier

*Vogn som jeg kan ha fra nå og frem til ungen slutter med vogn.

HAR HØRT AT:

--Dritvogn på vinterføre

--Kalesja ikke holder seg på plass

--Finnes ikke bra stelleveske til

--Kjempesmal sportsvogndel

--Et barn på 1 til 2 år får det IKKE behagelig med voksipose oppi der, forde det er ALT FOR TRANGT

--Dersom det er litt vind og sno på vinteren er vogna ikke bra og lun nok.

--Du BØR ha duo/combi vogna i tilegg, til vinterbruk.

Herregud, hjelp meg.

Kom med ALT av erfaringer .

Fortsetter under...

Var å prøvde den med tulla mi i dag (hun er 6 mnd og ganske gjennomsnitt i str for alderen...69 cm lang og 7,5 tung).

Hu nådde allerede fra kant til kant oppe i vogna...dvs det allerede nå hadde blitt alt for trangt med voksipose i. Dama i butikken anbefalte heller ikke voksipose i den vogna, da den er smal. Hu snakka om teppe eller quinnypose hun. Det vil jeg ikke bruke i vinter:o)

Stelleveske er heller ikke bra på vogna...må nesten legges under i handlekurven. Kalesjen er klikkete og bremsen tar innpå hjulet.

Nei, blir en anna vogn på oss etter denne prøveturen:o)

Så...nå trenger også jeg hjelp:o)

Har hørt at vognen tar nesten like stor plass i sammenlagt som simo/brio/emmaljunga sine vogner, + at den veier 15 kg. Så er ikke så lett å lempe ut og inn av bilen.

Men mange av trehjulingene med de kravene du har (legges ned, snus begge veier, regulerbart fotbrett) er litt store og tunge. Blir jo nesten en avveiingssak det der.

Men er jo ganske mange slike vogner etterhvert. Har hørt mye bra om tfk (trend for kids) joggster twist. Minner egentlig litt om comforten, men er littegrann lettere 13,5kg og blir litt mindre sammenlagt. Er nesten helt sikker på at jeg har hørt at dne kan snus begge veier, fått mye skryt her inne.

Teutonia Spirit S3 fyller vel også de fleste kravene dine.

Bebe confort high trek har jeg også hørt mye fint om, men er litt dyr. Ca 7-8000 tror jeg.

Quinny Buzz er jo også et alternativ om du liker framhjulet på den.

Eller er det blitt diskutert mye trehjulinger med samme funksjoner nedover på siden her tidligere.

Men om du har en kombi/duo -vogn så kan du jo bare vente med å selge denne om du er usikker på at barnet har det bra i en trehjuling. Neste vinter vil det jo uansett ikke være et problem da barnet ditt er mye større, bruker vogn mindre og tåler kulden litt bedre. Trenger ikke være så "beskyttet"

Annonse

Vi har den vognen og har brukt den siden februar men foreløpig kun med dreamybaggen.

Jeg skjønner ikke at noen sier det er en drittviogn på vinterføre.

Jeg hadde ikke noe problem med den i vinter og det lavet ganske mye snø ned etter at snuppa ble født.

Den gangen jeg hadde problemer var det ikke brøytet og det var 20 cm høye hjulspor hvilken vogn hadde kommet greit frem da? Da hadde det lavet ned i 3 dager.

Måtte bare sperre det svingbare hjuulet foran så var det en grei vogn på is og snøføre.

At sittevdelen til vogna er smal har jeg også gørt samtidig har jeg også hørt at det e4r andre som sier at barnet har god plass der, så tror vel det er noen man eventuelt må erfare selv.

Jeg regener med at vi kan bruke den med pose i til snuppa er 2,5-3 år.

Vi har en dunpose med bamse inni som kan vokse med barnet .

Ser en over her sier bremsen tar innpå hjulet, det er ikke slik på vår vogn. Men tror vel at bremsen kan være forskjellig strammet på vognene men går ut fra at det går ann å justere bremsen slik man kan på sykler, det er jo samme prinsippet.

Har lest og hørt så mye om denne vognen, og tror samlet sett at jeg har hørt mer positivt enn negativt.

Vi har vært på utkikk etter trehjuling lenge, og har lest så mange innlegg at jeg holder på å bli SPRØ. Fant til slutt ut at vi bare måtte gå for den vi trodde passet oss best, for det er så masse positivt og negativt om alle vogner.

Vi havna på en oth uj, og har ikke angra på det.

Tror nok du blir fornøyd med en comfort jeg!

Tror ikke på comforten jeg, se for deg en unge på halvannet år i voksipose........nope, det gåkke i den vogna.

Quinny er ei motevogn. Tøff å se på, thats it.

Kjøp et Teutonia spirit s3 i steden du!!

• 2 uker senere...

Vi har vært storfornøyd med vår quinny, som vi har brukt siden mars. Det verste er egentlig at den tar mye plass i bilen med dreamibagen, men det blir jo greiere med sportsdelen. Vi kommer til å selge før vinteren, fordi vi vil ha en firhjuling til besteforeldre som skal passe, og fordi vi tror vogna fort kan bli litt kald....men kanskje er det mest fordi vi har lyst på ny vogn....

Foreløpig ser det ut til å bli en teutonia mistral s. Den har to svingbare framhjul. Kommer nok aldri til å kjøpe vogn uten svingbart framhjul når en har hatt det!

Det jeg kommer til å savne mest med quinny er nok håndbremsen. Den bruker jeg mye.

Jeg følger godt med på flere barnevogndebatter, og må si jeg synes quinny får litt ufortjent mye kritikk, etter vår erfaring i alle fall. Men det er klart, smaken er som baken, samtidig som ingen foreldre er like - og slett ingen småtroll er like. Derfor må du bare gjøre deg opp ei mening selv.

Vi har den og er kjempefornøyde-- syntes den var helt super på vinterføre jeg da, til og med da det ikke var måka. Fikk den lett over brøytekantene her.

Vi har en Tetounia skinnpose til den og den passer supert i både bagen og sitterdelen. Har også en voksipose, men har ikke brukt den enda. Skinnposen har vært enklere og passer veldig godt til vogna.

Vi angrer ikke et sekund på valget vårt, og skulle jeg ha kjøpt en ny vogn nå, hadde det blitt den samme bare i en annen farge. Fikk ikke velge da vi kjøpte denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...