Gå til innhold

April: Me har vore å sett på hus

solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Egentlig litt rart å tenke på at me har vore å sett på hus og vurderer å kjøpe hus sammen. For i midten av april såg eg virkelig svart på alt som hadde noe med meg og min manns fremmtid sammen. Men godt og at me har prata og ordnet opp i alt. Det er et par små ting som me begge må gi oss på selvfølgelig... men det går så utrolig mye bedre. Komunikkasjon er alt!

Men det er et 25år gammelt hus - eller kan vel egentlig kalle det et oppussings objekt. Det er ikke blitt gjort noe med huset fra den dagen det ble bygd. Og det er utrolig mye å gjøre med det.

Prisantydningen ligger på 1,2 mill, men det ligger et bud inne på 1 mill nå, så skal me legge inn bud når alle papirene er i orden (håper alt er i orden i mårå) Me er villig til å gå en del opp i pris faktisk - det er en stor mulighet i huset og når me får pusset det opp for en 100 000 - 200 000 så blir det et kjempe hus. Og slik som prisene stiger på hus her i nærmiljøet så tror eg at huset er verdt mye mer enn 1,2 om noen år.

http://www.piczo.com/pia81?g=7010185&cr=3

Eg har skreve litt om det inne på hjemmesiden min og lagt inn noen bilder der - det ligger ikke på nett så eg kan ikke legge ut en link til det direkte.

- hagen trenger total renovering

- kledningen må vaskes p.g.a sopp

- grunnmuren er ikke pusset

- innrede og isolere hele kjelleren

- bytte et knus vindu i kjelleren

- alle gulv må legges på nytt (flekkete, skadet gulbelegg)

- alle rom må males eller tapetseres

- terasse dør lekker

- pipen lekker (litt fukt, men ikke råte)

- kjøkken må totalrenoveres (kranen lekker) og som dere ser på bilde så er det ikke noe fint kjøkken. Det er rett og slett grusotm.

- badet må også renoveres (men mer på grunn av smak, wc og servanten er senneps oransje, en dusje som ramler ned hvert øyeblikk)

- vedovnen må byttes (gammel grøn og besje ovn)

Og så er det et stor drivhus i hagen, der eg kan dyrke grønnsaker. Og stor hage - hele tomten er 1,3 mål. Huset har en grunnflate på 96 kvadratmeter.

Dette får være nok tror eg - for dette blir langt.

Nå drømmer eg skikkelig altså - elsker å pusse opp!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt!!!!! Oppussing er GØY!! Og vi har jo begitt oss ut på så mangt selv den siste tiden, og det er ikke vanskelig i det hele tatt!!! Flising, gulvlegging (laminat), maling, slamming (grunnmur-ettellerannet), tetting av pipe, ja, you name it... Og nå står hagen for tur..Håper å få en gravemaskin i løpet av sommeren.. Men nok om oss! Ville bare si at jeg støtter den positive tanken ifht oppussing, for det er virkelig ikke vanskelig -tar bare laaaaaaaang tid, men, men...

Veldig godt å høre at dere er på vei tilbake til "godfølelsen"! Tenker mye på dere, så kjekt å få bekreftet at det faktisk går an å jobbe seg tilbake til fredlige tilstander.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me kommer til å få mye hjelp - og om me får huset så bor me her en måned ekstra før me flytter inn i huset.

Dere må nesten se på kjøkkent - bildet på hjemmesiden. Det er såååå stygt... hehe.

Noen som vet hvordan det er å kjøpe et dødsbo foresten -

han som bodde der har to barn, men ingen av dem skal da ha huset.

Der er en advokat me må hendvende oss til angående bud.

Men hvem er det så godtar budet - er det advokaten eller barna.

Der er en gjeld på huset på 800 000, det er vel en ting som advokaten skal ordne opp i.

Noen som vet noe... ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2 mill?!!? Jeg ler av sjokk og.. kraftig misunnelse selvfølgelig!

Vi er også på jakt etter et nytt sted å bo her i Oslo eller Bærum.

To- roms'n begynner å bli liten nu med en tass som freser rundt høyt og lavt...Vi er ute etter et rekkehus eller to-manns bolig, for enebolig kan vi bare glemme!! Var på visning i går, og taksten var 2,8 mill for et rekkehus med tre soverom! Det er så vilt her nu at vi kan godt få oppmot 1,7 mill for leiligheten vår. Får håpe boligmarkedet roer seg snart..

Når det gjelder gjelden på huset, sier mannen min at dere MÅ være helt sikre på at advokaten ordner gjelden!

Lykke til med budrunden, Pia81!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - 2,8 mill ja det er veldig mye.

Hva ligger et termin avdrag på når en eventuelt må ta opp et så stort lån? Høres helt vilt ut... Ja litt glad eg ikke bor i oslo eller andre storbyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bur ikkje i "verdas midtpunkt", men i sentrum her må du nesten betale 1 mill KUN for tomta!! 4 km ut av sentrum får du ho for 100000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow for noen priser

Det er tomter i Haugesund som er dyre - dei som har utsikt til smedasundet. Men me tror det er lurt å kjøpe oss hus nå før dei skal bygge kjøpesenter og mange nye hus her i sveio. Det blir mer og mer populært å bo i sveio og derfor dyrere også. Slå til nå før bolig prisene hopper i været her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er berre MIDT i sentrum det er så dyrt...4 km ut av sentrum er jo ikkje akkurat KJEMPE langt...

Men det er iallefall kjekt å KJØPE seg hus, slik at ein betaler til SEG SJØLV (lån) istaden for til andre (husleige)!! Lurt å kjøpe hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mann min snakket med advokaten som står for salg av huset -

Det ligger et bud inne på 1 120 000 - det går ut kl.12 i dag. Wow - haka i bordet her... For me får ikke tak i han som skulle ordne lånet - han var vist ikke på jobb i dag.

Hvor lang tid tar det å ordne alt papirer og slikt som gjør at det går i orden. Nå har han hatt 3 dager...

Men advokaten var grei og sa at me hadde til mandag klokken 12 til å komme med et bud. Off får ikke håpe at huset går i fra oss nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kult, pia! krysser fingrene for at alt ordner seg til mandag og at det går i deres favør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det går bedre med dere Pia. Har tenkt mye på dere vet du, men vil jo ikke mase på deg heller. Koselig at dere ser etter hus da! Vi og drømmer og ser litt. Men som HIJO skriver over her.....tenkte jeg midle måne.....bare litt over 1 mill...... Kanskje vi kommer flyttende til Sveio skal du se.... Her rundt hovedstaden er det så dyrt at det er helt sjukt..... Er hus i nabolaget her ble solgt for et drøyt år siden for 4 mill. Oppusiingsobjekt. Han som kjøpte der pusset opp om og byde litt på, gjoder det om til 2 mannsbolig, samt at han satte opp garasjer. Han solgte begge boenhetene nå.....til tilsammen over 12 millioner!!!!!!!!!!!!!! HALLLLLLLLLLLLLOOOOOOOO. Lurer på hva de jobber med som kjøpte der?? Huff så dyrt. Skal man kjøpe noe i nærheten av Oslo må man kjøpe for det absolutt maksimale man kan for å få det absolutt minimale man kan tenke seg. Vi har begynt å gruble på om vi skal gi pokker i hele byen og nærområdet rundt og flytte ca 1 time unna. Det ble solgt en leilighet i blokka vår forrige helg. Den var indentisk med vår, bare at den var et oppussingsobjekt....vår er nyrenovert. Den ble solgt for 2,3 mill. Syk. For en liten tre roms! For det kan vi jo kjøpe et stort hus et annet sted...... Det frister. Vil jo uansett ikke at Lille skal vokse opp i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...