Gå til innhold

er det førstemann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle spør om det.. som om det er noe automatikk i at man skal ha fler??Har så lyst til å si.-..ja, og det blir nok med det.. vi har i grunn bare tenkt til å ha en unge..det kan jo selvsagt endre seg, men ..

flere som får disse kommentarene som "bare" skal ha en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri tolket det slik du gjør. Jeg har faktisk lagt merke til at alle spør om det er førstemann, så jeg har tolket det slik at jeg ser ung og uerfaren ut. (Er 28).

Det er jo første gangen jeg er gravid og føder et barn da, så derfor er det jo riktig at det blir førstemann. Jeg tenker det slik at alle spør siden da skjønner de at jeg sikkert er mer spent og andre vet heller ikke hva de kan forvente siden jeg aldri har gjennomført et svangerskap før.

Jeg vet heller ikke om vi vil ha fler. Det er så mye tøffere å være gravid enn jeg hadde forestilt meg - synes ikke det er morsomt og koselig i det hele tatt (!), så jeg tror jeg trenger en stund før jeg evt orker å prøve på søsken. Må se litt om vi vil ofre våre interesser, for jeg er nok litt mer karrierekvinne enn mammakvinne akkurat nå...

Skrevet

Jeg ser på dette som min første, men igjen så fra dag 1 så har dette svangeskapet ikke gitt meg den store gleden til å få flere, har ikke bare være fryd og gamme. De bildene en ser på utsiden av div blader for vorende mødre/fedre som er så friske og vitale, tror nok mye av det ikke stemmer helt. Så jeg for min del føler til nå at jeg kunne godt greid meg bare med en, selv om jeg bare er 15 uker på vei med min første.

Skrevet

Tror de fleste tar det som en selvfølge at man skal ha minst to barn! Har en som fyller fem snart og det har vært nok av hint, for å si det sånn! Men måtte bytte mann innimellom, så da ble det jo heldigvis stille en stund:) Hadde drømmesvangerskap med førstemann, superenergi fra dag en, denne gang har dt vært 15 uker spying, avløst av deilig bekkenløsning med full sm!

Men førstemann sov ikke i det hele tatt på to år, så jeg har bestilt en som suger alt fett av mamman i løpet av tre mnd, sover natten gjennom, og er blir som en sol:) Så får vi jo se.....

Skrevet

ja, det er vel det at jeg ser ung ut da.. he he enda jeg er 29 ;)

får bare ta det som et kompliment jeg og ..;)

Skrevet

Glimrende innlegg prinsivente;) måtte smile ;)

Ja, det er som om alle tar det som en selvfølge at man skal ha minst 2 ja.. og hvis jeg sier at vi mest sannsynlig bare skal ha en sier de.." jamen da blir den jo ensom....stakkars" Herregud, ungen blir vel ikke mer ensom enn man lar den bli vel.. det er det dummeste jeg hører.. HVis vi skal ha en til så er ikke det pga andre i hvertfall.. da er det fordi VI ønsker en til.og føler at vi har tid og overskudd til det , ikke minst. ikke fordi alle andre mener at ungen vår blir ensom hvis vi ikke gjør det.. Da får heller ungen ha med seg en venn på ferie ell. da.. bare hyggelig det i grunn;)

Jeg er 29 og gubben snart 35 og dt er noe med det å være litt ego og ta vare på hverandre også.. men det er klart.. jeg skal ikke si det for sikkert at det ikke blir en til heller, men ... jeg hadde jo bestemt at jeg ALDRI skulle ha barn.. og se hvem som gleder seg nå.. he he

vet dette kan provosere mange, men sånn føler jeg det ;)

Skrevet

hehe, skjønner sååååå godt hva du mener:) Det er jo naturlig å spørre om det er den første, men da pleier jeg å svare med et stort smil: Jepp, første og siste! Men nå skal det jo sies at jeg humper rundt på krykker, har vært fullt sm siden april, og delt sm siden mars.

Fra spøk til alvor, jeg ser ikke noen automatikk i å få flere barn, bare fordi det er vanlig. Vi skal ha tid, ork og penger til en til, samt at jeg skal ha helse til et svangerskap til. Det er jo ikke akkurat karriereklatring å være sm. Argumentet om ensomme enebarn er nå en ting, men det er ganske mange barn som foreldre ikke har tid eller råd til å ha heller..

Jeg personlig orker ikke å være fødemaskin/matstasjon resten av livet. Skal jo tross alt ha et liv sammen med mannen min også:)

Skrevet

Ååh...så herlig at flere føler det som meg nå!

Ü

Skrevet

Jepp 7.okt,kjenner til den!

Stakkars sønnen min som har lidd seg igjennom 14 år som enebarn, han har vært så ensom så, bortskjemt og egosistik har han blitt også!

Not! Men kommentarene har vært mange og faktisk litt sårende til tider..Tenk når jeg blir gammel og han må hjelpe meg på egenhånd, det er egoistik å få bare et barn bla bla..

Man skal jo ikke få flere barn bare fordi det er "normalen"..

Får jo en til nå, men det er andre grunner som du vet..:-)

Skrevet

Har spurt folk om dette selv, blir litt sånn når man møter venner av venner, blir med på arrangement i forbindelse med sambo's jobb o.l - og jeg mener da ikke det som at når venter dere neste liksom. Altså, det er mer for å ha noe å si. Og hvis de sier nei, har en fra før, så blir det naturlig å spørre litt om alder etc på det barnet. En isbryter egentlig, ikke alltid lett å vite hva man skal snakke om, men når det er gravide kvinner der - så blir det liksom "naturlig" å begynne med "magen".

Jeg vet ikke om vi skal ha fler. Sambo vil ha tre, men jeg vil se hvordan dette går og tja, i alle fall kose meg litt med førstemann, og så se om det frister med flere.

Skrevet

fatter ikke at du gidder å legge så mye i et spørsmål? de spør jo bare om det er ditt første barn, ikke om du skal ha fler. jeg skjønner godt at du blir irritert hvis de hadde sagt eller har sagt noe som "ja du skal vel ha fler?" eller noe i den duren, men de spør jo bare om det er første gang du er gravid. jeg forstår bare ikke helt vitsen med å legge så mye i ett spørsmål som det.

Skrevet

Det er noe med det at folk nettop legger den til : Ja,for du skal vel ha fler ..?? det er nettop derfor.. og at de blir litt sånn nedlatende hvis jeg sier at jeg ikke regner med det .. det er derfor jeg blir litt oppgitt;)

Godt å se det er flere som føler som meg her inne;)

Skrevet

ja da forstår jeg deg godt!

da hadde nok jeg også kjent at det kokte litt, trodde nemlig at du mente at det var frekt av folk å spørre om det var første gang du var gravid, så jeg fatta ikke helt hele opplegget ;)

men det syns jeg egentlig folk kan la være i å blande seg med, jeg liker ikke at folk spør om det var planlagt, egentlig er det jo ikke noe problem, men det er bare siden jeg er så ung forventer folk at jeg skal si nei og spør bare for en bekreftelse.

Det var jo ikke planlagt heller, men syns det er noe som er mellom meg og mannen min og ingen andre.

Slik som hun ene som jeg ikke engang er venn med som spurte hvilken stillling vi hadde brukt for hun ville også ha jente...hallo?!

enkelte folk kommer med tåpelige kommentarer og det må vi nok bare leve med, jeg tror også vi legger mer i dem enn vi burde, men den kommentaren "..for du skal vel ha fler" ta kaka! Det er rett og slett frekt!

Skrevet

takk;) ja, det var liksom det jeg mente jeg og;)

Utrolig hva folk legger seg oppi og tar som en selvfølge. he he må jo le litt og.. og om det var planlgt har heller INGEN noe med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...