Gå til innhold

Hvor mange vet egentlig hva Kiss.Kidd syndrom er? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Jenta mi er diagnistisert og behandlet for kiss 2.

Her i vår by er hun den som banet veien for andre barn med kiss kidd siden INGEN her egentlig visset vad det var. Hun fikk tidlig diagnosen favorittside med torticollis som følge av den. Men hun ble jo aldrig bedre og de som har/hatt kiss barn vet jo at å tøye en kiss ikke er særlig gunstig. Jeg kom tilfeldigvis over en nett side som omtalte kiss når jenta vår bare var en måned gammel og spurte legene om ikke hun kunne ha dette, men ikke ens legene visste hva dette var for noe. Jeg gav de nett adressen for å lese om dette.Før å gjøre en lang historie kort så fikk hun til sist komme til en manuellterapeut 7 mnd gammel, som snabbt kunne konstatere kiss type 2. Hun fikk 4 behandlinger og er idag helt fin.

Det jeg lurte på er hvor mye kunnskap det egentlig er om dette i Helse Norge.?

Her er ihvertfal en link som jeg synes alle småbarnsforeldre bør lese siden det kanskje kan være til hjelp for noen at flere har kunnskap om akkurat liss-kidd.

klem.

www.kiss-kidd.no

Fortsetter under...

Takket være denne siden vet jeg hva det er!!!Informerer helsepersonell og kjente etterhvert som jeg er i kontakt med de. Ingen jeg har snakket med som vet hva dette er....Men håperdet blir bedree kjent. Gutten vår er 4 mnd og har fått 2 behandlinger,merker allerede mye bedring:)

Så fint å høre. jenta mi var faktisk veldig plaget, stor synlig vipp på hodet og en ekstrem bakoverbøy mot rumpa da hun skulle sove. I starten hadde hun ekstreme mengder med luft i tarmene vansker med avføringen og ville ikke spise. Måtte faktisk ha sonde i en periode, men det var ikke bare pga kiss da, det skal være sagt. men trur ikke matsituasjonen ble bedre. Puppenekt fra ei side osv,osv. Min var ei snill jenta som ikke skrek så mye som mange andre gjør. men en klar og tydlig kiss 2 hadde hun da hun endelig fikk komme til manuellterapeut. Det tok 4 behandlinger og hun er idag helt fin :o)

Skriver under på denne!! Takket være denne siden fant vi ut at nurket har KISS. Har vært til manuellterapeut en gang. Allerede samme samme kveld beveget han hodet fint til begge sider. Selv om vi så at dette var veldig uvant for han. Vi skal tilbake når det er gått tre uker. Kan jeg spørre om dere merket noe etter første gang? Og hva merket dere når endringen først kom? Har skrevet et innlegg på denne siden, men ikke fått svar. Gutten min er 3,5 mnd.

Kan jeg håpe på at han blir helt bra igjen?

det vi merket etter behandling var at vi faktisk kunne legge han fra oss i vogna/gulvet ol.uten at han hylskrek,kunne også sove lengre perioder i vogna uten å våkne med hylskrik etter 10 min.

Er også blitt myyye flinkere/glad i å ligge på magen.Ser også bedre til begge sider. Ammingen kuttet vi ut,så vet ikke om det ville blitt noe bedre....Virker mye mer blid og fornøyd.

Skal tilbake om 2 mnd for å se hvordan det er da.

De fleste blir visst helt bra igjen:)

Lykke til:)

Etter første gangen rullet hun plutselig over fra ryg til mage til begge sidene noe hun bare klart til ei side før. Manuelterapeuten prøvde han også å lokke henne rundt på den siden men IKKE. Etter behandlingen prøvde han igjen og Vips!!!! der rullet hun sannelig :o) :o) :o), og fortsatte med det. Det neste vi merket var at vippen ble mindre, og hun basjet!!! Hun basjet og hun basjet og hun baasjet. Jeg trur ca 7 mnd avføring endlig fikk fritt utløp, etter det har hun basjet jevnlig og avføringen blitt bedre på både farge og konsistens. Og dette var etter første behandling. Hun har sammenlagt hatt 4 behandlinger og er nå helt fin!!!!!

Den mest idielle tiden for å behandle kiss er jo da babyen er mellom 3-7mnd så jeg vil tru gutten din har all potensiale til å bli helt bra :o)

Annonse

Tusen takk for svar mamma'n til Daniel!! Blir så spennende å se framover. Akkurat nå våknet han plutselig etter innsovning og gråt skikkelig. Har aldri gjort det før. Kan vi forvente en "forverring" før det blir bedre? Synest det sto dette på KISS-KIDD sidene nemlig.

Deilig å høre at gutten din er så mye bedre!!!!

Først må jeg si et stort unnskyld til deg HI siden jeg "bryter inn" på denne måten! Har bare vært så fortvilt til nå og blir så engasjert når jeg ser noen med erfaring! Kan jeg spørre hva du mener med "vippen", mener du da svai slik at hun presset hodet bakover?

Ok, nei med vippen mener jeg at hvis hun sitter rett i kroppen så vipper liksom hodet til siden isteden for å se rett frem liksom. Slik som man setter hodet når man ber pent om noe ,hehehe

Men hun presset også hodet ekstremt bakover, men det såg man bare da hun skulle sove og låg på siden . Da trakk hun hodet så langt bakover at hun nesten traff baken med hodet.

Håper du førstår hva jeg mener. Ikke så lett å forklare.

Bare greit at du spør:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...