Gå til innhold

nygravid 6+1 uker.

E.R.A.

Anbefalte innlegg

Fikk vite det foe 2 uker siden, har hatt en SA i mars. Nå er jeg endelig gravid igjen. Første kvalmen kom i dag (skal ikke spise epler mer, hvertfall ikke til frokost :)).

Er litt bekymret over smerter i magen, det er som om det trekker nedover. Så er det en lett diarelignende følelse selv om jeg ikke har diare. Er det noen som vet hva det er?

Ellers er puppene blitt kjempe store, jeg kan bare si wow. Hadde de bare ikke gjort så vondt.

Kjempe følelse om at det vokser et liv i magen min, stod foran speilet og prøvd å forestille meg selv med stor mage, synes det så litt utroverdig ut. Bare 2 mnd igjen så skal den begynne å vises, dete r så spennende.

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer:-) Flott at du er gravid igjen, håper det går fint med deg! Jeg hadde noen stikkende smerter i uke 8 og ble veldig bekymret (har hatt en SA jeg også før så skjønner du også tenker på det). Men leste Svangerskapsboken (fikk den av legen min) på uke 8: " Utvidelsen av livmormuskelen kan kanskje kjennes som stikkende smerter i magen. Dette bekymrer mange fordi de tror noe er galt. Trøst deg med at det er normalt og ufarlig." Det kan jo være det du kjenner rett og slett? Ift kvalmen kan det være lurt å ha noen tørre kjeks/kavringer på nattbordet og drikke litt tynn te om morgenen. Og så må du huske å ta Folat (folsyre), en tablett daglig, det hindrer dannelse av nevralrørsskade hos fosteret (f.eks ryggmargsbrokk) + ta Omega 3 fettsyrer. Babyens hjerne består av mye fett og det trenger vi å få i oss når barnet skal utvikle hjernen. Begynn gjerne med bekkenbunnsknip så tidlig som mulig ,10 repsitisjoner 2-3 ganger daglig. Undersøk om det finnes en treningsgruppe tilpasset gravide der du bor om du er interessert. Forandringer ift fordøyelse er vanlig fordi fordøyelsen tar lengre tid og mye av vesken suges opp på veien og da kan du føle magen blir hard og oppblåst. Biola/kefir eller cultura kan hjelpe på å regulere magen eller 2-3 svisker (spørs hva du liker). Nyt forandringene i kroppen og at magen snart begynner å vise litt. Veldig forskjellig ut fra hvordan vi er bygget kroppslig når magen begynner å vise, på meg har det knapt vist før de siste 2-3 ukene nå. Lykke til :-)

Hilsen gravid fysioterapeut i uke 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...