Gå til innhold

Tips mot kvalme?!?!?!?


Cecilie 75

Anbefalte innlegg

Vet det har blitt skrevet mye om dette før, men er så utrolig dårlig for tiden. Kvalm og kaster opp hele dagen. Maten vil ikke bli imagen... Jeg ligger stort sett i sengen hele dagen, og først sent på kvelden roer det seg litt. Noen gode råd til en som snart blir gal??

Jeg er bare 5+4, og krysser fingrene for at dette ikke skal vare i en evighet! Min mor var nemlig kvalm hele svangerskapet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørg for å få nok søvn!!! Det er alfa omega for meg!!!

Drikk mye............ jeg liker veldig godt litt syrlige drikker

idag lagde jeg hjemmelaget lemonade og det smakte godt : )

Spis lite og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg! Jeg er gravid i uke 10 med nr. 2, og har vært endel kvalm i begynnelsen. Om morgenen pleide jeg å spise knekkebrød med ost før jeg sto opp, altså må noen andre hente det til deg (eller sett det på nattbordet om kvelden selv om det ikke er like godt akkurat:) Så lenge jeg spiste omtrent med en gang jeg våkna, og ikke rakk å bli sulten, holdt kvalmen seg unna i alle fall en god stund. Cola kan funke, men ikke for alle. Og så lenge jeg passet på å spise ofte og ikke ble sulten så gikk det greit, selv om jeg var kvalm. Men du har det skikkelig ille høres det ut som... Lykke til, håper det går over snart!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å komme deg til noen som kan gi akupunktur mot svangerskapskvalme. Jeg var kvalm i 5 mnd i mitt første svangerskap. Jeg klarte heller ikke få i meg noe før på ettermiddagen. Det er ganske tøft i lengden.... Prøvde ikke aku da, men har hatt to behandlinger nå i mitt andre sv.skap. Merket effekt etter første behandling. Det er en av legene på senteret hvor jeg går som har tatt aku.utdanning. Virkelig verdt å prøve. Vet det er tøft å komme seg ut døra når man er dårlig, men prøv...

 

De vanlige rådene mot kvalme funker ikke så bra for meg. Sutter på dundersalt drops litt nå da. Tar liksom bort oppmerksomheten fra kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seabands ... armebånd som presser på akupunktur punkt ved håndleddet.. fåes på heslekost!

De er kjempe bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter nr 3 og har vært plaget av kvalme med de føsrte to.

Har nå term 11 feb...og er desverre kvalm igjen. Jeg må spise tørr salt kjeks eller knekkebrød i senga...liggende...før jeg står opp.

Spis litt og litt, veldig ofte. Hvis jeg ikke spiser kaster jeg opp magesyre...lurer på om det produseres mer av den eller??? Magen trenger liksom noe å jobbe med hele tiden...

Lykke til.

B-vitamin sies å hjelpe...men ikke før ei stund ut i graviditeten. Det kan hjelpe deg til at det stopper litt tidligere.Kvalmen, altså.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingefær hjelper mange. Kjøp fersk ingefær, skrell den og skjær av en bit eller to. Hell kokende vann over. Tilsett litt sukker ved behov. Fikk tipset av en akupunktør og det har hjulpet meg veldig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine tips!! Og ikke minst trøst, det hjelper det også :) Hvor lenge har kvalmen vart hos dere, og er den like sterk hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med akupunktur i uke 7. HELDIGVIS fant jeg det ut!! :)

Lå med nålene i 20 min og gikk derifra med bare en sulten sug i magen. Ikke kvalmen!

Har tatt 6 behandlinger hittil, men det er jammen meg hvert det!!!

Jeg fungere ikke uten. Orker bare og ligge. Blir sliten og kvalm så fort jeg beveger meg. (uten akupunktur altså, mellom behandlingene så er jeg helt fin!! Drar på ny behandling så fort jeg merker at kvalmen begynner igjen. Har heldigvis funnet noen som kan ta time på sparket!!

 

Sjekk www.akupunktur.no

Der er det anbefalte akupunktører med utdannelse! Du kan finne din nærmeste akupunktør, ring rundt til flere og finn en som er fleksibel på tid!!

Lykke til!!

PS: Akupunktør er det eneste som har funket mot min kvalme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt ja...

 

Jeg har prøvd sjøsykearmbånd - ble bare verre - men d er jo meg...

Ingefær - fikk skikkelig halsbrann.

Sjøsyketabletter . de som varer i 12 timer - formen er helt fin - bare veldig trøtt... Prøv deg framer mitt tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er viktig at armebåndene festes riktig for å treffe punktet!

men vi er jo også forskjellige alle sammen så noe virker på noen , men ikke alle ;)

Ingerfær er også vidundermiddel.. og homeøpati medisin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dt viktigste av alte r vel å spise litt før man blir kvalm.. lavt blodsukker gjør ikke kvalmen bedre for å si det sånn;) spis lite og ofte..ha alltid med et eller annet i veska.. kjeks , knekkebrød ell.. så du kan stappe det i deg rett før du kjenner det i magen ..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at jeg har satt armbånda riktig. For jeg satte dem der jeg så akupunktøren hadde satt nålene... :)

Så det er ikke alle de funker på selv om en setter dem riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...