Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Jeg tilhorer ikke her for om 4 uker, men naar jeg er ca 14 uker paa vei skal jeg mest sannsynelig ut aa fly langt - fra USA til Norge. Noen som har erfaring med dette? jeg er redd det kan vare farlig for barnet paa noen maate! Noen som vet? Takk for svar:)
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 det skal ikk evære farlig for barnet, men jeg har hørt at det er smart å kjøpe sånne fly sokker, for vi gravide kan fort få blodpropp i beina! pass på at du rører deg endel mens du er oppe og flyr, så du ikke blir sittende i samme stilling lenge av gangen.. nå er ikke jeg ekspert, men det var det jeg fikk beskjed om da jeg skulle ut og fly med min sønn (5år). det gikk greit den gangen, så jeg regner nesten med at det skal gå greit for deg også!! (jeg var 32 uker på vei da jeg fløy) snakk med legen for sikkerhets skyld, du! klem!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 For at du skal få fly,har jeg fått vite at du er nødt for å få en bekreftelse fra lege,at der ikke er noen komplikasjoner,som gjør det farlig å fly.Jeg skal ikke så langt som deg,jeg skal bare en liten tur til Praha.
Reddik Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Hei! Jeg fløy til Cuba og tilbake igjen da jeg var like langt på vei som det du er når du skal fly. Det er ikke noe problem å fly så langt, men det er noen ting du skal ta hensyn til: * støttestrømper (som ulvepus nevnte), disse forhindrer blodpropp og hovne ben. Veldig behagelig å ha på! * drikk masse vann! Gjerne så mye at urinen din blir helt lys. * opp og gå helst hver time. Hvis du sover kan du la det gå litt lenger imellom hver gåtur, men det er viktig å få rørt på seg. si fra at du vil ha et sete ved midtgangen når du sjekker inn, det er slitsomt å kravle over dine medpassasjerer hver time ;-) * si fra til det flyselskapet du skal reise med at du er gravid, noen selskap liker å vite dette. Noen trenger ikke å vite før du 4 uker unna terminen, men bedre føre var ikke sant? :-) Dette med komplikasjoner gjelder når du er tett opptil termin, noe som ikke gjelder deg. Å fly medfører ingen risiko for babyen din, du er helt trygg. Jeg synes turen ble utrolig langdryg og med hyperemesis i tillegg var det litt slitsomt til tider. Men det er altså ikke farlig. Jeg sjekket dette nøye før jeg dro i påsken, snakket med flyselskap, piloter og leger. Ha en flott tur!
OktoberTussi Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Jeg var omtrent så langt på vei som deg da jeg fløy tur/retur USA. til LA - så det var vel en 15 timer på fly til sammen, og en reise på 28 timer den ene veien i hvert fall.. Ble litt forsinkelser. Det skal ikke være farlig, men jeg spydde og spydde og hadde konstante brekninger den siste 1 1/2 timen av flyreisen hver vei siden jeg var så sliten. Det var ikke særlig gøy.
Reddik Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 hehe, det høres ut som noe som ligner min flytur :-) Jeg ble utrolig godt kjent med flytoalettet! enda godt det er flere toalett på store fly :-)
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 hei alle. takk for svar. beroliget meg aa hoere at det ikke er farlig! Da skal jeg nok klare aa leve med ubehagelighetene.. Selv om hyppige flytoalettbesoek ikke hoeres fristende ut... Jeg skal folge raadet til ulvepus og reddik om aa skaffe meg stoettestromper! takk for alle raadene reddik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå