Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Del Skrevet 22. juni 2006 Hvilke smertestillende tar dere? Jeg har hatt mye migrene i det siste, men har holdt meg kun til paracept. Jeg tar en 500 mg Paracept. Vil ikke ta mer enn det, prover aa sove istedet.. Vet dere om dette er greit aa ta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snusmumriken* Skrevet 22. juni 2006 #2 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei hei!! Jeg har også migrene, men har vært heldig og ikke vært særlig plaget etter at jeg ble gravid. Men hadde et 2 dagers anfall for et par dager siden. Jeg valgt å ikke ta smertestillende!! Men Paracet skal være greit å ta. Spurte legen min da vi holdt på å prøve å bli gravid om jeg kunne ta migrene-medisinene mine (Almogran) ved en eventuell graviditet...i følge felleskatalogen er virkningen på fosteret uvisst..og legen sa at jeg burde være forsiktig med å ta de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 22. juni 2006 #3 Del Skrevet 22. juni 2006 Har migrene jeg også...Spurte legen min i dag om det i det hele tatt var noen av migrenepreparatene som var ok å ta under svangerskapet, og han mente de burde unngås. Paracet er helt greit å ta - samme dosering som anvist på pakken. Slet litt med migrene i begynnelsen av forrige svangerskap også - etter to dager ringte jeg faktisk fortvilet legevakten...fikk en veldig hyggelig (sykepleier?) i den andre enden som ga et meditasjonsråd: "Legg deg på ryggen i sengen....prøv å slappe heeeelt av....og fokuser på området som smerten ligger...." Det fungerte faktisk...kanskje fordi jeg sovnet?? Kanskje like mye at hun faktisk hadde et forslag til hva som kunne gjøres?? Vet selv at jeg nesten kan bli verre de gangene anfallene kommer og jeg vet at jeg ikke har muligheten til å gjøre noe med dem (f.eks. dersom jeg ikke kan komme fra på jobb eller jeg har en viktig avtale), sånn blir det av og til nå også fordi jeg VET at jeg ikke kan ta migrenepillene mine.... Kanskje man skulle ha fulgt et av disse yoga eller meditasjonskursene for gravide allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 22. juni 2006 #4 Del Skrevet 22. juni 2006 I forrige svangerskap slet jeg med migrene 0-4 g mnd og tok både ibux og dispril når det satte inn så værst....... + RO, PUSTEØVELSER og HVILE! Paracet har ALDRI virket på min migrene, så det er det ingen vits å ta for meg! Imigran holdt jeg meg seff langt unna! Min svenske lege beroliget meg med det, at i sverige var ibux likestilt med paracet ifht svangerskap. Dispril var heller litt vagt, og jeg måtte vurdere bruken av dispril meget nøye i siste trimester (om jeg måtte ha dispril, el klarte meg med ibux......). Jeg hadde kjempedårlig samvittighet hver gang jeg tok smertestillende og så for meg at jeg skulle få et barn med ryggmagsbrokk el annen missdannelse, men ut kommer VERDENS SKJØNNESTE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #5 Del Skrevet 22. juni 2006 hei hei alle takk for svar. jeg faar daarlig samvittighet naar jeg tar smertestillende ogsaa, proever aa la var, men smertene blir saa vanvittig intens noen ganger at jeg klarer ikke aa sove heller. Faar haape migrenen ikke holder paa som verst hele svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #6 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Jeg får alltid migrene i begynnelsen av svangerskapene mine... Jeg måtte ta 4 ibux på 4 timer sist fredag. Men da pinen gikk vekk så ble jeg urolig og ringte legevakta. Og da sa de at sånn engangstilfelle så gikk det bra, men ikke ta over periode. Men fødselseksperten jeg går hos sa det at Paralgin Forte er MYE bedre enn ibux. Også tar det bedre migrenen enn ibux. Paracet funker ikke på meg.... Men nå har jeg da fått legen min til og skrive ut paralgin forte for meg. I tilfelle det kommer tilbake. Jeg klarer ikke å gå med hodepine jeg. Tar ting i desperasjon. Dermed så er jeg nå glad jeg har fått no som jeg kan ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå