Gå til innhold

Var på UL i dag ;)

Anbefalte innlegg

Da var endelig UL overstått og jeg vet at alt er i orden med den lille i magen.

Begynnte å få litt panikk i går kveld , tenkte på om det kanskje ikke var liv og at jeg bare innbilte meg at den sparket.

Men heldigvis var det er frisk liten gutt der inni, han var 20 cm, og 200 gram.

Jordmor var kjempe kosekig, og ikke minst grundig.

Hun gikk gjennom hvert ledd på kroppen, hun skjekket nyrer, hjertet osv osv.

Det var så herlig å ligge der å se den lille som lå å sprellet;)

Nå gleder jeg meg til han kommer ut, men det er leeeeeenge til enda.

Ble foresten satt fram 3 dager, og termin er 1 desember.

Til dere som ikke har vert på UL gled dere masse ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5439157-var-p%C3%A5-ul-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL igår og det var en kjempefin opplevelse. Alt ble plutselig mer virkelig for både meg og samboeren min.

Alt sto heldigvis bra til med den lille gutten vår. Fikk ny termin jeg også, ble flyttet fra 21 nov til 2 des. Så dette blir årets julegave da dette er vårt første barn!!

Annonse

Det skal bli morro å se hvor tid julegavene våre kommer:)

Om det blir en luke i julekallenderen...

Hun hadde ikke no problem å se kjønnet på babyen.

Samboeren min ville igrunnen ikke vite kjønnet ,men jeg ville det hele tiden.

Så jeg spurte jordmoren om hun så hva det var, så sa jeg og at om jeg skulle vite det så skulle samboeren velge navn (kommer aldri til å skje;)

og da kom det til å bli Kjellfrid eller noe ,,hihi,,,så sa samboeren at hun måtte bare si det,,,hun sa vi kunne bare kutte ut frid i det navnet.

Tror både jeg og samboeren trodde det skulle bli en jente, så det var litt overraskende.

Jeg måtte småle hele veien hjem etterpå, tenkte mye på det navnet som babyen kom til å få om han skal bestemme.

Han sa til meg at det fikk ikke jeg vite før jeg lå med rier.. Ha..ha...morsom han.

(jeg skal finne noen navn å ha på lur jeg)

Vi var også på UL i går, på Riksen, og det var en stor opplevelse. Som noen av dere andre sier, det var veldig godt å faktisk se at det er en liten krabat der inne, og ikke minst at alt så ut til å være i skjønneste orden:-) Vi kunne også lett se at det er en gutt (er det bare gutter til nå i desember klubben eller?) Han veivet med armer og bein, og vi kunne se at han svelget...:-)

Så alle sammen, gled dere. Det er stort!

Hei Popkind!

Ja, jeg syns jordmoren var flink, hyggelig og veldig informativ. Først fant hun den lille sånn at vi fikk se han liksom... deretter foretok hun alle målene (dobbelsjekket også) for å beregne termin, så forklarte hun hva vi så.... viste oss hjertet, nyrene, magesekken, ryggsøylen, hjernen osv osv.... brukte også litt ekstra tid for å få tatt gode bilder... Så det var en positiv opplevelse:-) Terminen ble kun forskjøvet en dag fra 2. til 3. desember...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...