Gå til innhold

Til dere som bruker melkeoppsamler

Anbefalte innlegg

Koker/stiliserer dere de for hver gang dere skal bruke dem? Jeg har kjøp Avent sine og de skal kokes i 10 minutter står det. Gutten min har ikke tid til å vente så lenge på mat når han er sulten. Da blir det hyling. Er det noen måter å oppbevare dem på etter at de er kokt slik at de forblir sterile en stund?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5438937-til-dere-som-bruker-melkeoppsamler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kokte for hver gang de ble brukt. Bare kok de når du er ferdig å amme, så de er klare til du skal amme neste gang. Som jeg har forstått kokes de for å fjerne melke bakterier, så de trenger ikke å oppbevares sterilt. Jeg hadde mine bare liggende i en skuff sammen med kokte flasker og smokker osv. Og det har iallefall godt bra:-)

Jeg hadde 4 stk så jeg samlet opp før jeg kokte. Kokte de vanligvis opp en gang pr dag. Ble det mye pupping hendte det at jeg bare skyldte de under varmt vann. Oppbevarte de bare i et kjøkkenhåndkle som jeg la de til tørking i.

Hvor sterile de bør være avhenger også av om du slår ut melken eller om du samler den. Jeg brukte oppsamlerne istedenfor ammeinnlegg og endel melk ble slått ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...