Gå til innhold

Plutselig så svimmel..

Anbefalte innlegg

Blødde en del under fødselen (10uker siden) og fikk beskjed om å ta jern. Gjorde det til jeg så at tulla fikk forstoppelse av det, så jeg sluttet (prøvde flere type piller...). Var en del svimmel etter det, men gikk sakte men sikkert over. Nå har jeg plutselig blitt veldig svimmel igjen.... Kommer som regel midt på dagen, slitsomt.

Spiser dårlig med frukt og grønt, og drikker kanskje altfor lite til at jeg ammer..... Tenkte å prøve å bli bedre på det nå da, og skal prøve med jern-tabletter igjen.

Men mitt spørsmål er; tror dere det er jern-mangel? Synes bare det er rart at det har gått fint så lenge og at jeg nå plutselig har fått det igjen......... Merker det ved at jeg blir trøtt og tung i hodet. Når jeg reiser meg blir jeg veldig svimmel.. Det er ikke hver dag eller hele dager, men slitsom når det kommer..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5438757-plutselig-s%C3%A5-svimmel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok jernmangel ja. Jeg mista mye blod under fødselen jeg også (for snart 8 uker siden). Har vært veldig dårlig til å ta jerntabletter og jeg er mye svimmel. Litt skummelt, for her om dagen når jeg var i butikken med lillegutt på armen ble jeg akutt svimmel og holdt på å gå rett i bakken. Godt det var en hylle ved siden av meg som jeg "krasjet" inn i.

Er hos legen for alt om dagen føler jeg.......... Er så redd for å dø. Slo opp i en lege-bok sto "kontakt lege snarest" kan være hjerneslag........... Blir helt ødelagt av sånt jeg assa..... Vil jo ikke at det skal være det, men er jo kjempe redd for å sjekke og da, tilfelle de skal finne noe.... Er det ikke naturlig å være svimmel om man ammer, mistet mye blod under fødselen og ikke er god på å spise frukt og grønt?

Any way; får vel ringe legen i morgen å høre om jeg skal sjekke eller ikke.... Men er så redd for at det er noe alvorlig............. Ja, er litt hysterisk redd av meg.. Ble ikke noe bedre av å få barn, kan du si......

Jeg har en gutt på 4 mnd og for noen uker siden ble jeg plutselig veldig svimmel. Måtte støtte meg til veggen for å forflytte meg fra rom til rom etc. Veldig ekkelt, turte ikke løfte lillegutt en hel dag. Gikk til legen, satt og ventet kjempelenge i kø. Hun sjekket blodtrykket mitt, som viste seg å være litt lavt (det er ikke farlig). I tillegg fortalte hun om noe som er forholdsvis vanlig. Inne i øregangen er det væske som skal stabilisere seg slik at hjernen skjønner hvilken stilling man befinner seg i. Vanligvis forflytter denne væsken seg så raskt at man kan snu og vende på seg uten å bli svimmel. Men av og til dannes det bittesmå krystaller i dette vannet, slik at vannet ikke forflytter seg så raskt som det skal. Da føler man svimmelhet. Det er ikke farlig og ikke noe å gjøre med, det må gå over av seg selv. Det tok to uker før det gikk over på meg, og nå kjenner jeg bare at jeg har litt lavt blodtrykk hvis jeg reiser meg fort opp osv.

Håper du finner ut av hva det er, ikke sikkert du trenger å ta jern, min lege nevnte ikke det med ett ord og hun vet jeg nylig fikk barn osv.

Lykke til!

Takk for svar! Godt å høre at det er normalt.

Snakket med legen i dag, han mente ikke det var noe farlig. Skal dit på mandag så han kan ta noen blodprøver for å se om jeg mangler jern, vitaminer eller liknende. Blir fort stressa og redd, så det er godt å høre at andre har opplevd det og at det har vært "normale" årsaker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...