Amy85 Skrevet 22. juni 2006 #1 Del Skrevet 22. juni 2006 Da melder jeg meg inn i rekken av dere som sliter med PCOS. Min historie er som følger: Jeg er 21 år, og i fjord høst begynte det hele. Jeg la på meg 10 kg på et år, til tross for mye trening og sunn livsstil. Mensen uteble etter p-pillebruk som jeg avsluttet i november. Hadde sist menstruasjon i begynnelsen av februar dette året, men har fortsatt ikke sett noe mer til den. Var hos legen for et par uker siden og forklarte problemet, hun tok blodprøver, og de fikk jeg svar på i går. Jeg hadde lavt veksthormon og måtte komme inn å ta flere prøver. Hun bestilte også time for meg til gynekolog, og sa at dette var et tydelig tegn på min mistanke om PCOS. Disse to dagene har vært tragisk grusomme. Føler at hele verden bare har rast sammen, og jeg er helt ute av meg. Har alltid ønsket meg mange barn, og nå hadde endelig jeg og samboeren min tenkt å starte forsøkene. Men hvorfor forsøke når man aldri har eggløsning? Har tatt tester annenhver dag siden februar, men kjære eggløsning, hvor blir du av?? Det er godt det er flere her inne som meg. Kommer til å bli boende en stund hos dere her på forumet, så håper dere vil ta godt vare på meg *klemmer* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5438516-nytt-medlem-her-p%C3%A5-pcos-debatten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #2 Del Skrevet 22. juni 2006 Heisann. Skjønner godt at du er frustrert. Det var jeg også når jeg fikk diagnosen for snart 4 mnd siden. Jeg sluttet på pillen i fjor sommer og fikk mensen to ganger etter det før den stoppet opp. Begynte på Metformin da jeg fikk diagnosen og etter det har fikk jeg mensen regelmessig ca hver 35. dag. Nå har jeg nettopp vært tilbake hos legen og fått Pergotime (for å få eggløsning), så da er vi snart igang med prøvingen. Jeg har forresten en BMI på 26, så jeg er ikke kjempeovervektig. Det er altså håp selv om vi har pcos, så det er bare å stå på. Ha et sunt og normalt kosthold og vær forsiktig med sukkerinntaket. Du får sikkert vite mer når du har vært hos gyn. Lykke til! :-) Klem fra Elisa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5438516-nytt-medlem-her-p%C3%A5-pcos-debatten/#findComment-5438781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. juni 2006 #3 Del Skrevet 23. juni 2006 Ikke la verden rase sammen... Jeg(og flere andre her) vet åssen det er å rase opp i vekt og få vite at sjangsene for å få barn er drastisk redusert. Men det er fler som har blitt gravide selvom de har pcos. Man må se positvt på ting.. Jeg tror at vi blir bedre mødre når vi først får barn,for det er så nøye planlagt og ønsket. Hold håpet oppe,men ikke tenk så mye på det at det konsumerer hele livet ditt... Tror at hvis det er alt du tenker på,så kan det i seg selv gjøre ting vanskeligere.. Klem,en annen sørlandssol, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5438516-nytt-medlem-her-p%C3%A5-pcos-debatten/#findComment-5449197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå