Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så fælt å gi dem middagsglass kjøpt i butikken?

Noen vil vel kanskje si at jeg er lat, men synes jeg har mer enn nok å henge fingrene i om dagen. Har jo flere barn og hus som krever sitt.

Tviler egentlig sterkt på at middagsglass er det verste man kan gi ungene egentlig. Det er de færreste av dem jeg kjenner som har lagd mat selv. Men her inne snakkes det jo så mye om at ditt og datt er så farlig og skadelig at man kan jo lure på hva man skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig strenge krav på baby maten som blir laget så den skal være så god som hjemmelaget. Det var det svare svigerinna mi fikk av helsesøsteren.

jeg velger og lage maten selv, eller skal prøve nå da for at jeg syns det er like greit. Sparer jo penger på det da...

Skrevet

Eg gjev tulla mi på 10månader middagsglas. Ho et vanleg heimalaga babymat òg, men eg må likevel blande i litt middagsglas, elles vil ho ikkje ha. (altså, ho vil ha den eg lagar òg altså, men det er dese glasa som er favoritten!)

Vert jo dyrt i lengden, men likevel så syns eg det er greit å gje ho glas. Me handlar jo ein del mat til oss voksne òg, så då har ikkje nokon glas noko å sei for vår del.

Og som du seier - det er mykje å henga fingrane i!

Så eg ser ikkje noko skade i at ho får glas. Må jo eta noko.

Kvifor lagar me ikkje graut sjølv då kanskje? Går jo mest i Nestlè graut eller anna kjøpegraut... Går jo fint an å laga graut av havregryn og litt frukt, eller sammaltkveite med frukt.

Men det er jo så lettvindt å kjøpa! Difor gjer eg det!

Så gjer som du vil du. Ungen veks nok opp sunn og frisk likevel!

Klem

Skrevet

Gutten min på 11 mnd får kun middagsglass, med mindre vi har noe til middag som han kan spise. Men jeg lager ikke mat til han og fryser ned og sånn da. Han eeeeelsker middagsglass, og han liker også veldig godt det han får med oss. Så han har ikke blitt vant til kun smaken av middagsglass fordi han nesten bare får det. Han spiser det han får han. =)

Skrevet

Skadelig er det nok ikke på noen måte!! Tror middagsglass er fin mat jeg. Skulle ønske jenta mi ville tatt det innimellom...men her er det kun hjemmelaga som går. Så, for å gjøre det lettvint koker/steker jeg kjøtt og moser. Lager porsjonspakninger av dette og har i fryseren. Så tilsetter jeg spaghetti, ris, potet osv etter hva vi har til middag. Nesten like lettvindt som glass...men det er værre når vi har f.eks lasagne, grøt, pizza osv...De gangene hadde det vært kjekt om hun ville ha glass. Derfor må jeg også lage noen ferdigporsjoner til fryseren.

Ikke vil hun ha babygrøt heller...så den må jeg koke selv. Det er litt tungvindt år vi skal bort. Må låne kjele osv...Hadde vært kjekt å bare hatt med ei palstskopp og ei teskje og en thermos varmt vann:o)

Nei, ikke hør på de mest hysteriske du...gi glass med god samvittighet:o)

Skrevet

Hadde hun enda villet hatt glass.... har kun prøvd nestle sin grønnsak med kylling og høstgryte med lam, men hun brekker seg.. Er i startfasen så det må jo bli bedre, har prøvd potet og gulerot også, men bob bob... :-) Hun er 6 mnd

Elsker heldigvis grøt.

Skrevet

Middagsglassene har jo krav til innholdet, så bruker man det så er man sikker på at gullet får alle nødvendige næringsstoffer. Jeg ser ikke noe galt i å bruke middagsglass.

Her bruker vi litt av begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...