titti+hanna Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 ser at det er flere enn bare meg som har forskjellige symfysemål ettersom hvem det er som utfører målingen.. var hos jordmor i går morges grunnet lite liv, hun målte meg til å være godt over streken, litt over det skyggelagte området.. hun mente jeg enten var lenger på vei eller hadde mye fostervann.. dro på Føden og sjekket opp på kvelden (alt var bra forresten, vesla hadde snudd seg med ryggen ut så både spark og hjertelyd var vanskelig å kjenne) og hun legen/jordmor der sa at jeg hadde veldig normale mål: symfysen, vi målte barnet under UL, sjekket mengde fostervann, hun kjente på magen - og sa at alle mål var ganske så normale, og at det stemte veldig i forhold til hvor langt jeg var på vei... så jeg lurer da på: hvordan måler vi symfysen hjemme med målebånd?? er det fra øverst på skambenet og opp til navelen eller hva???? Håper noen vet.. klem
titti+hanna Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 22. juni 2006 dytter litt jeg, fortsatt nysgjerrig.. ingen som vet??
Rut Bram Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Fra øverst på bekkenbenet (eller skambenet om du vil, liker ikke det ordet!) til der hvor livmoren "slutter" - kan være vanskelig å finne hvis ikke du er trent... Livmoren kan være både over og under navlen, kommer an på hvor langt du er på vei Ligger du på ryggen er det lettere å kjenne.
titti+hanna Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2006 takk:) Da skal vi se om vi klarer å måle det selv...
GuttemammaX3 Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Hvis du kjenner at magen blir hard under en kynner er det veldig lett å kjenne hvor livmoren slutter... Kanskje lettere da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå