3 skatter ute:) Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 noen som spurte på skravlesiden, og siden jeg har skrevet den kan jeg jo legge den ut her også, det er den beste kake\n jeg vet:) Mørk hemmelighet lages slik: Bruk en rund kakeform, 24 eller 26 cm, spørs hvor høy du vil ha kaken . Dette er en kake som ikke skal stekes. Bruk plastfolie og dekk bunnen av kakeformen, la den stikke utenfor før du strammer til. sett formen i kjøleskap før du begynner med resten. Lokk: 5 plater gelatin 1 sjokoladeplate (lys eller mørk etter hva du foretrekker selv) 3 dl melk Legg gelatin platene i vann (du kan også bruke pulver) Kok opp melken Bryt sjokolade i biter og ha denne i melken. Rør godt til det er blandet sammen. Press vannet ut av gelatinen, bland denne i. La blandingen avkjøle seg til du ser at den begynner og stivne litt i kasserollen. da tømmer du den over i formen, drei litt på formen slik at det kommer opp over kantene. Sett denne til avkjøling Fyll 6 dl kremfløte 4 ss melis dette piskes til krem- den må ikke bli for hard, heller være litt løs. så tar du en boks- liten type - ananas, denne heller du over i et dørslag og lar den renne av seg godt. hakk: 1\2 plate av den sjokoladen du liker best litt nøtter eller mandler om man tåler det og ca 75. gr rosiner litt sitronsaft ananas, sjokolade, nøtter, rosiner og sitronsaft blandes i kremen så smelter du 10 plater gelatini vannbad- eventuelt rører ut gelatinpulver tilsvarenede mengde i vann. Helle gelatinen i en tynn stråle i kremblandingen, rør hele tiden, hvis ikke kan gelatinen klumpe seg og det blir ikke godt. Fyll fremblandingen over lokket som har stivnet. Sett kaken kaldt og la det avkjøle. Ikke frys den før den er stivnet. Når den er stivnet har du den over på fat og spiser med en gang, eller hele formen kan fryses og tas frem når som helst:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå